AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.675

Någon som har haft problem med missljud från däck?

Hej

Någon som har haft problem med missljud från sina bakdäck? Det är så här att jag har flyttat bak min framdäck och investerat i nya framdäck och de gamla däcken (som sitter bak nu) är lite snedslitna och jag hör ett väldigt högt voblande ljud vid 50km/h o öppåt ifrån bakre delen av bilen.

Kan det vara däcken som gör detta ljud eller tror ni att det kan vara något annat? någon som har koll?

Tack på förhand
/Tomas
Su
554
SunKi
325i -92
Låter som det kan vara bakhjulslagret som börjar spöka också... iofs så kan det vara däcket också.. men så kan det låta när det börjar gå illa med lagret också
det kan inte vara bakaxeln iallfall eller?
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Låter som obalans eller lagerljud... Kolla även en extra gång så att du drog åt hjulbultarna ordentligt...
Bakaxeln behöver du nog inte vara orolig för ;-)

/Kristian
Däcken är balanserede för 1mån sedan.
Däcken är något snett slitna, det är om det kan ha
någon inverkan?
eller ska man gå ut och göra några feta ställ för att få i ordning på det. eller går det att slita rätt det på nåt bra sätt. om det nu är däcken som vässnas.
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Byt tillbaka och se om felet kvarstår. Då kan du i alla fall utesluta en av felkällorna....

/Kristian
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
De är nog däcken...låter från mina oxå,p.g.a att mina är lite snedslitna. bilen är sänkt så mycke de går,borde vara de som gjort dom snedslitna...låter från mina framdäck.

Mvh Marcus

Ett varningens ord på ett lite annat ämne. Se upp med att ha bästa däcken fram, pga sladdrisk rekommenderas att man alltid har bästa däcken bak. Om något släpper pga tex vattenplaning, vill man inte att det ska vara bakdäcken så att bakvagnen kommer farande. Du kanske har en anledning till ditt val, kände bara att jag ville föra vidare vad jag har hört.

/Mvh
Jag hade väldigt slitna däck på min förra bil, brummade i hela bilen som normalt gick tyst och fint. Så slitna däck kan väsnas rejält.

Fredrik M - Z3 2.8
vad gör man då för att få bort det där eländiga ljudet då? ska man behöva köpa nya bakdäck också.(däcken är i bra skick) eller finns det nått annat bra sätt. Jag blir så förbannad när jag hör det där voblande ljudet, låter högt som f-n.

M.V.H
Tomas
Instämmer i Zhivagos inlägg om att de bästa däcken ska sitta bak.

www.malte-racing.com
Tyvärr är det nog så att det enda som hjälper är nya sulor.

Fredrik M - Z3 2.8
helvete ska man behöva byta sulorna bak oså för att bli av med missljudet. BAkdäcken är väl kanke typ 1år gamla, hur mycket mönster kvar som helst.

o jag kan ju inte direkt sätta de i fram för däcken bak är 235, mendans framdäcken är 215.

Ahh jag blir tokig ;)

Tack för alla svar.
/Tomas
Det beror ju på hur däcken ser ut, om "klackarna" har blivit snett slitna så varje klack har blivit sned åt något av de håll hjulet rullar, finns det inget att göra, om klackarna är slitna på in eller utsidan av däcket, bör det inte vara det som bullrar. Vete fasen hur jag skall förklara på något bra sätt.

Känn med handen längs däcket, om det inte känns slätt och fint så kommer säkert oväsendet därifrån.

Fredrik M - Z3 2.8
Om du kan låna ett par hjul, är det ju enkelt att testa...

Fredrik M - Z3 2.8
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.