|
|
|
|---|---|
|
Hej! Äger en 325XI -06 med automat som jag tycker är väldigt törstig......1,3l/milen tycker jag låter mycket. Detta då enligt färddatorn. Har heller aldrig kommit under litern vid långkörning?! Kan det vara något fel eller är det bara att tanka och se glad ut? | |
|
Stora däck och fälgar? Vad visar den för siffror vid pumpen? Alltså inga färddatorsiffror. Hur mycket drar den om du kör säg 90km/h i jämn fart 10 mil? |
|
| 17" 225/50 har jag som vinterfälgar med däck. Den drar cirka 1,15 långkörning. Enligt bmw ska min modell ligga på 1,01 blandad körning.... | |
|
Har haft en 330 xia Touring -04, den drog 1,4 vid normal blandat/stadskörning. Cirka 0.9 på långresor. Skillnaden i motorerna då du har en nyare är ju cirka 0.1 till din fördel. |
|
| Åkte en sträcka nu på ungefär 4 mil. Den drog då 0.9/milen så det kanske inte är så tokigt ändå. Bara det att den drar sjukt mycket stadskörning | |
|
min 330xia drar ca 1,3L/Mil då kör jag i stan och även till jobbet/garaget som ligger ca 1mil bort och då blir de ju lite jämnare gas. Får vanligtvis tanka vid 43-45mil då går de i 55liter ca Dock har jag ganska tung fot, mycket onödiga gaspådrag osv. Morsan lånade den en gång och då drog den 0,75 |
|
|
Skulle säga att den förbrukningen som du nämner stämmer väldigt bra överens med förbrukningen jag har på min 325xia 2006. Ren stadskörning ( 1,3-1,4 stockholms innerstad ) Landsväg: Går att köra den på 0,85-0,90 om du kör helt enligt skyltning och aldrig gör nåt impulsivt. Men i marchfart 130-140 skulle jag säga att den drar 1,1 snarare. Lite intressant är att den faktiskt drar mer sås än min Carrera S från samma år.... En annan intressant jämförelse är den Audi A4 Allroad ( 2,0 Tdi Aut 2013 177hk) som jag fick som lånebil från Porsche, den drog inte långt ifrån vad min BMW gör inne i stan. Låg på 1,1 l i stadskörning. Har känslan ibland av att folk på såna här forum tycker väldigt mycket om att frissera sina bränsleförbrukningssiffror, det är iallafall min erfarenhet. Det enda du kan göra är att jämföra med är andra bilar som du själv kört under lite längre perioder. Sättet du kör på är nog rätt så likt oavsett vilken bil du kör ( om du kör längre än en vanligt provkörning alltså). |
|
| Det är nog rätt normalt, min 330 XiA -06 drar ungefär som stiffler skriver ungefär som din. Fyrhjulsdrift automat och sexa har inte varit den snålaste kombinationen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.