AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.030

Tips 320d Xdrive-2010..?

Visa användare
51
Bmw Danne
320D Xdrive-10 Alpinvit.
Hej,på fredag smäller det.Ska åka iväg och kika på en 320d Xdrive 2010 med endast 4000 mil på mätaren,endast 1 ägare innan mej,bilen verkar riktigt fin och det ska bli sjukt kul att få köpa sej en nyare bil.
Jag undrar om det är nått som jag borde ha med mej i ryggsäcken inför ett sånt köp?,köpet är på bilfirma så de känns tryggare än privat,och jag har ägt 13 BMW innan dock ingen e90 eller diesel. All information tas imot med öppna armar....shooot :)

"My girlfriend said i have to choose between her and my BMW,im really gonna miss her"
da
47
dannaekis
X5 30D E70 M-sport -13
Jag har nyligen köpt en sådan bil, är mycket nöjd!

Borde inte vara några problem alls med bilen du ska kolla på, men en del har haft problem med rost på sina E9x så sök upp en sådan tråd för att se vart problemen har varit exakt och kolla extra noga på de ställena.

Lycka till med bilen!
Visa användare
51
Bmw Danne
320D Xdrive-10 Alpinvit.
Tack för tipset dannaekis,ska kolla upp det,sen var de ju de där med högtryckspumpen....är det bara överdrivet eller?
Tror jag kommer bli nöjd,har blivit lovad att bilen är riktigt fin :D

"My girlfriend said i have to choose between her and my BMW,im really gonna miss her"
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Någon länk till annonsen?

Mvh
Asken
Visa användare
51
Bmw Danne
320D Xdrive-10 Alpinvit.
Tyvärr Asken,annonsen borttagen,dom tog bort den när jag bad dom reservera bilen,då jag har 120 mil dit :)

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Kul att du verkar hittat en fin bil iaf!:)

Då har du bara 40 mil kvar så har du kört genom hela Sverige då:))

Mvh
Asken
da
47
dannaekis
X5 30D E70 M-sport -13
Det där med högtryckspumpen skulle jag säga att det inte är något att oroa sig över. Är väl ett fåtal som blir drabbade med tanke på hur många såna bilar som rullar där ute på vägarna. Det är precis som med allt annat, nånting går sönder för någon nån gång!
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Jag har en likadan 2010:a uttagen hösten 2009 med 177hk. Haft den sedan januari 2011. Har fått koppling och svänghjul utbytt på garantin. Kolla detta noga. Bilen vibrerar när du ska 'iväg'. Finns trådar om det här på forumet. Har bytt en "lyktinsats" när blinkers vä bak blinkade "snabbt". Annars inga fel. Drar ca 0.6 på sommaren och 0.7 på vintern i förortskörning i Göteborg. Bra vinteregenskaper också. Blir lite stabilare än bakhjulsdrift. Min har servotronic. Kan bli tungstyrd utan det sägs det.

Visa användare
51
Bmw Danne
320D Xdrive-10 Alpinvit.
Haha,Ja Asken,jag vet,så är det att bo i norrlands urskog :)

Skönt att höra dannaekis,helt klart kan det va upptrissat,alla bilar går ju sönder nångång och på forumet här har det en tendens till att de blir lite uppblåst problemet.

Tack för tipset Jopp,ska kolla upp det,känns skönt med förbrukningen åxå,pendlar ju en 8 mil till jobbet tur och retur. Den här bilen har 184 hästaren men jag antar dom drar ca lika mycket...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.