AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.027

BMW X5 (2000-2003) vs BMW 530 E39 (2001-2004)

Hej,

Lite ny här på forumet så jag hoppas jag la den här under rätt kategori. Jag står i begrepp att köpa en bruksbil och givetvis ska det vara en BMW. Men med en budget på ca 50-60 tusen så undrar jag vad som är det bästa köpet och ev. vilka fel man ska titta extra noga efter. Mina krav på min "nya" bil är automat och kombi. Jag är dock väldigt svag för vad mina arbetskollegor kallar "gubbracers" med andra ord jag vill ha en pigg bil och gärna med så mycket lyxutrustning som möjligt. Efter att ha titta runt lite så verkar det landa i E39 karossen som 530 eller möjligen 540. Men även X5:orna är ju ganska lyxiga och ligger i ungefär samma klass.
Ba
328
Basilika
E39 530im
Hej. Har ägt en E39 530, så det rekommenderar jag framför en X5a! I din budgetbegränsning så är det inga problem att få en bra 530 med bra utrustning. Jag hade bl.a elstolar m minne, elratt, 16:9 navi, PCD, glastak mm. Mkt skön o bekväm bil med hyffsat bra prestanda o relativt billigt att äga. 2001 kom ju faceliften, men hitta gärna en med M-paket. Snyggare =) Utrymmet i en E39 Touring är rymligare i skuffen än en X5a. Så, behöver du inte 4-hjulsdrift eller sitta högre ovanför marken, så säger jag BMW E39 530 - All The Way! :) Lycka till.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.