|
|
|
|---|---|
|
Jag skall köpa nya däck till min M5 E34 och sneglar på pirelli då jag har vart sugen att testa dom men vill gärna höra om någon kan ge åsikter/erfarenhter ang pirelli däck ,dom jag hade tänkt mej i så fall är dom nedan E-B Märkta Zero Nero GT i fram 235/45 A-A Märkta Pirelli Cinturato P7 Blue bak 255/40 Mvh Tomas | |
| Varför vill du ha olika däck fram och bak? | |
|
Grundregeln är: Blanda aldrig olika däcktyper/fabrikat/modeller och inte på en BMW i synnerhet (och definitivt inte när den har breda däck och sportchassi) - då blir det oftast nervös väghållning och allmänt otrevlig vägkänsla! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| det skall vara Pirelli Cinturato P7 Blue 235/45 i fram också så klart, jag som hade lagt in fel tänkte först på zero nero gt men Cinturato P7 Blue hade A-A i betyg dom som jag är sugen på .. | |
| Pirelli PZero Nero 235 40 R19 96Y har fungerat kanon. Ingen erfarenhet av enklare/icke-sport modellen Cinturato. | |
|
Har åkt Pirelli på en E38 740 och sitter även Pirelli RFT 20" på farsans bil. Rent suddgummi och spårigare och obekvämare däck får man leta efter. De tar slut på mindre än 2500 mil tyvärr. Skulle rekommendera Michelin, därefter Conti eller Goodyear för din bil. Mvh Asken |
|
| Tackar för era svar jag har också fått ett annat svar på ett annat forum ang pirelli däcken och det höll ca 1600mil (snälla mil tydligen) så jag vet inte riktigt ang pirelli däcken :/ men annars är ju Continental Contisport contact 3 intressant ligger bra i pris också strax under 6000:- | |
|
Hej, den personen kör inte hårt och har en likadan bil som dig så det stämmer:) Han hänger emellanåt på¨det här forumet med. Michelin Pilot Sport lär du få flest mil utav samt Michelins största fördel, när mönsterdjupet sjunker bortåt 3-5 mm så är det fortfarande lika bekvämt, riktningsstabilt, tyst samt tränger undan vatten såsom när det var nytt. Det är därför Michelin inte tillhör de billigaste utan snarare tvärtom. Det krävs många, många år och många mil för att kunna påstå det även om det säkert finns ett flertal åsikter andra minst lika bra däck. Conti är mitt andrahandsalternativ när rätt dimension och belastningsindex inte finns att tillgå. Goodyears däck är det säkert tio år sen jag åkte på sist och har för lite input för att kunna uttala mig mer än att personen som kom 1600 mil på Pirelli numera åker Goodyear istället:) Mina 5 öre... Mvh Asken |
|
|
Hahaha ja där ser man ;) nej jag skippar nog dom där pirelli däcken i alla fall hittade inte Pilotsport i rätt dimension i bak (255/40) när jag kikade runt lite men man kanske juster det till 245/40 istället ? Mvh |
|
|
Länk PS2:or är grymt fina. Ett trevligt alternativ till inköpsställe istf t ex Däckonline eller motsvarande. GY har de hemma på lager. Som medlem i BMW CS får man 10% hos dom. Håll dig till originaldimensionen. Mvh Asken |
|
|
Absolut :) Men blir det michellin så blir det nog PS3 men då var det där med att orignal dimensionen i bak inte fanns men går väl o ta 245 i stället för 255 också :) Mvh |
|
thekinglives |
Har helt andra upplevelser.. Mina Pirelli cinturato var grymma...i blött var de superbra. komfortabla extremt tysta. Lite kort livslängd, men jag tror man får det med ökad komfort, samt att det blev lättare ståplattor över nätterna. Gillar Michelin också, men inte är de bättre på något av ovanstående förutom hållbarheten.. |
| Har Pirelli Cinturato P7 Blue på bilen, grymt nöjd än så länge. | |
|
Jag köpte Pirelli PZero Nero till compacten inför förra säsongen på däckonline eftersom de hade riktigt bra pris på dem då. Jag tycker de har fungerat väldigt bra hittills. Har kört ca 1000 mil med dem och de är inte särskilt slitna alls än så jag funderar på samma till Z4:an nu. Mvh Johan |
|
| Håller med Asken angående Michelin, har kommit till samma slusats att PS2 och PS3 är de bästa jag haft. Conti SC är också bra men har en nackdel i markant högre rullmotstånd, PS2 rullar relativt lätt och behåller prestandan länge. Angående ståplattor fick jag det med mina Conti men detta gäller alla däck, särskilt färska däck. | |
|
Jag har två Pirelli P7 Cinturato på min Compact och har inte så mycket att klaga på. När det sedan gäller märkningen på däck så litar jag inte särskilt mycket på den eftersom det är tillverkarna som själva sätter den. Det har ju också visat sig i undersökningar/tester som man gjort att märkningen inte är särskilt pålitlig. Rent generellt så handlar ju däck oftast kompromisser. Ett är bra på en sak men saknar lite av en annan förmåga. Jag brukar hålla mig till "premiummärkena" och avstår mer än gärna kinadäck eftersom alla tester entydigt visar att kinadäcken oftast är (mycket) sämre. Om det sedan blir Conti, Pirelli, Michelin eller något annat tror jag inte spelar så stor roll utan kan mycket väl vara en smaksak om vad man prioriterar för just det däck man vill ha. |
|
| Vill slå ett slag för Kumho som jag varit riktigt nöjd med på mina senaste bilar, trots att jag har höga krav på däck. Kör med deras däck på min M5 både på gata och bana, KU31 bak och KU36 fram (mjukare gummiblandning). Har fungerat bra i allt från bankörning, regn en kall morgon i november och +35 och sol på kontinenten. Rekommenderas, de har massa olika modeller för olika syften och är billigare än de mer etablerade märkena. | |
|
Kör Pirelli P7 Blue 94Y ECOIMPACT 235/45/17 runtom för andra sommaren. För att summera är de extremt tysta och bekväma och har bra våtgrepp. Men de blir mjuka och sladdriga när temperaturen rör sig uppåt +30°C. Jag får inga ståplattor alls på dessa som jag fick på Kumho Ecsta SPT KU31 med samma dimension. ___ Min bil: Länk |
|
|
Har just nu Pirelli Cinturato P7 245/40-18 på bilen och de fungerar alldeles förträffligt. Inte på nåt sätt sämre än de Continental Sport Contact som satt på där innan. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.