|
|
|
|---|---|
|
Ute efter nya fälgar till 550in, så spanar lite på Blocket. Tycker dessa två annonser ser väldigt lika ut: Länk Länk Uppenbarligen samma snubbe, och uppenbarligen nån sorts business. Man har oftast inte sproitans nya M6 fälgar liggandes bara sådär. Undrar var dom kommer ifrån, känns billigt även för kopior... | |
|
framförallt verkar det vara "kinadäck" och varför köpa lågprisdäck till en så pass fin bil som du har? /Anders |
|
|
Nja asså, jag är inte intresserad av dom däcken/fälgarna till min bil. Undrade mest om det bara är jag som tycker det hela verkar skumt. |
|
|
De som säljer kopior har med stor sannlikhet beställt in en större mängd från Kina. Jag har M5 F10 kopior på min. De håller okej kvalité tycker jag. De är ju VIA JWL godkända och det är japansk standard. Inga konstigheter att balansera dem för däckverkstan heller. De vibrerar inte det minsta när jag kör. Det har förekommit att vissa av dessa replica-fälgar har en "ovalitet" som inte går att balansera bort. Kostar ju en fjärdedel av vad originalfälgar kostar. Skönt att inte bli så sur när man skrapar tycker jag :-) |
|
|
Den säljaren är samma som "Tagesson", "Johan" mfl. som säljer BMW-kopior med kinadäck på Blocket i Halland. Har frågat hur han bokför sina intäkter och om organisationsnummer, men fick bara ett spydigt "skit i det du..." tillbaka. Kul kille! |
|
|
Sen ska det nämnas att bara för att ett par kinafälgar är märkta med "VIA JWL" så betyder det inte att de är godkända av detsamma. Kineserna gör allt de kan för att sälja grejer, och fattas det en klassning för att en kund ska bli nöjd - ja då sätter man dit den. |
|
|
Roligt att han höjer priset varje ny annons... Länk |
|
|
Å så byter han ort också; Helsingborg, Länk eller Sundsvall, Länk |
|
|
Även om talessättet "man får vad man betalar för" kan vara vettigt i detta fallet så måste man ju erkänna karlns uppfinningsrikedom typ... Mvh Asken |
|
| Nej man ska nog inte ta för allvarligt på hur kinaprylar är märkta, kolla bara på märkningen "china export" som av en ren slump ser nästan exakt ut som en CE-märkning. :D | |
|
En till Länk |
|
|
Är detta också samma? Har extremt lik annonstext som andra jag sett... Länk |
|
|
Länk Känns som att man kan hålla på hur länge som helst.. |
|
| Det lutar ju åt att det är samma jeppe som lagt ut alla annonserna. Och nu när jag såg veranda-annonsen kommer jag ihåg att dom började ligga ute för lätt ett halvår sedan. | |
|
En liten undran bara. Har denna kille blåst ngn här? Är väl inte fel att ta hem fälgar/däck och sälja dem vidare för att tjäna en liten hacka själv. Han skriver visseligen inte att det är kopior på fälgarna, men med tanke vad han säljer dem med för däck. Så kan man nog förutsätta att det är kopior. Jag har själv importerat 20" konkav fälgar+däck för ett pris på ca10000 från Mad on Motors i England för att komma undan lite billigare själv. |
|
|
Fel och fel... Skattemyndigheten har nog en annan uppfattning så det uppenbart handlar om att en verksamhet bedrivs här. ___ //Ulf |
|
|
Jo, det är sant. Vi ska ju inte lura staten på pengar. |
|
|
Brukar inte BMW bli kinkiga på firmor som säljer kopior av deras fälgar? Det är inte bara masen han vill hålla utanför. Fjollorna kör bil med stjärnan i ringen. |
|
|
BMW går nog rätt upp i taket om det bedrivs en seriös företagshandel med kopior på t.ex. Blocket. Därför brukar vissa firmor sälja utan emblem och M-stickers samt annonsera tillverkarens namn och modellnamn på fälgarna eller t.ex. "BMW style bla bla". Jag förstår ju varför man köper kopior men att bedriva garageförsäljning eller hemifrån som den här typen uppenbarligen lär göra är fel. Hen har förmodligen även en 60-80% marginal om hen köpt in större volymer direkt av fabrikerna i t.ex. Asien. Hen säljer säkerligen 3 st +/- uppsättningar per annons, skulle jag tro, med tanke på att möjligheten alltid finns att köpa fälgarna separat och att det alltid är väldigt flexibla storlekar som passar till många bilmodeller och som är eftertraktade vanligtvis etc. Men, men, så länge han inte lurar KÖPARNA att det är original, eller oanvänt om det är använt, eller balanserat om det krävs en massa jobb. Staten också iofs men hellre sälja sånt här på Blocket än annat strunt på gatan som vissa folk gör för att tjäna svarta $$$ "BMW, probably the best car maker in the world.." |
|
| Även denna säljare som kallar sig "d.b" och är ifrån Uppsala säljer väldigt många olika modeller av vad som ser ut att vara nya bmw-fälgar. Tycker det verkar lite konstigt att han har så många olika modeller på fälgar utan ett enda skrap eller märke som är "original". | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.