|
|
|
|---|---|
|
Ja vilken olja ska en 320d e91 2008 ha ? Samt hur mycket går åt ? Har inte tillgång till instruktionsboken just nu... Billy aka Fantômas | |
|
5.2 Liter Är väl samma som till min Denna ska jag ha enligt BMW: Länk Kolla online här: Länk |
|
|
Så länge oljan är BMW LL-04-klassad, fungerar den utmärkt. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Men denna castrol edge fst 5W30 bör gå med va? (bmw longlife 04) står det med. Billy aka Fantômas |
|
|
Skall du ändå beställa från Levoil.de, skulle jag ta denna som är en väldigt bra olja: Länk Men Castrol-oljan är också LL04-klassad så den fungerar också...men är rätt mycket dyrare utan att "tillföra något extra". Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Varför inte köpa Aral Supertronic 0w-40? Typ 50 kr/liter för i princip samma olja som Castrol. |
|
|
Ja du hann före Johan B :-) Hehe, det var du Johan B som fick mig att köpa den oljan till både min förra E46 och nuvarande E60, o jag e sjukt nöjd med den. |
|
|
Ja jag kan ju lika gärna köpa Aral oljan ... Har kört den i andra bilar jag haft och det har alltid funkat bra med den med. Billy aka Fantômas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.