|
Sida 12 av 12
|
|
|---|---|
| Ljudet är i mitt tycke numera borta, men än ska ja inte skrika hej! Fyllde på 3-4dl olja för några dagar sen kan ja tycka de vart bättre då jag toppade upp till max igen. Dessa rymmer ju 1,5l mellan min och max så de gick inte i så jätte mycket endå. | |
|
Hej! Jag vet tyvärr inte vad ljudet kan bero på. Men jag tänkte bara upplysa om en grej som långt ifrån alla vet. Att ALLA B5 och B5S ska ha 545:ans oljefilter. INTE 550ns som en del bilar dessvärre fått vid oljebyten. Filtren skiljer sig en aning och B5ornas motorer, som bygger på 545ans V8 får lite för lågt oljetryck med 550filtret. Dock inte så lågt att elektroniken varnar... det är flera bilar som fått motorskador pga det. Hoppas att ljudet var ofarligt håller sig borta! Mvh Fredrik vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
| Det var fakta innan jag ens ägde bilen. Min B5 har aldrig någonsin under en sekund haft fel oljefilter. | |
|
Till er som kör B5 pre-lci Töm er intercooler så ej motorn tar in olja, bild kan fixas vid intresse. Eller gå med i denna FB grupp jag startade Länk MEN endast för oss som kör B5/B5s/B6/B6s/B7 baserade på H1/H2 motorn. Finns väldigt mycket info där från medlemmar, .pdf filer mm mm |
|
| LCI måste också tömma såklart men den har ingen dräneringsplugg såsom pre-lci | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.