|
Sida 11 av 12
|
|
|---|---|
|
Ja eventuellt att ja gör det om inget drastiskt skulle hända. Kompressionen var inget fel på! Ja de var ju det ja skrev tidigare :) jag klippte remmen rätt av! Så nu har jag ingen rem alls. Den va liks lite skavd endåså. |
|
| Jag menade remmen till kompressorn för insugsluften, inte ac-kompressorn | |
| Jaha radialkompressorn du tänkte på.. Jo, jag har lyssnat utan alla remmar :/ | |
|
Antingen äre vanos, vanos ventiler, lyftare, kamkedjesträckare, kedja till oljepump, vet inte om de har reglerbara sträckare eller hur de funka.. Kan ju hända att de e den som låter också. Tror iallafall inte på kolvbultslager eller vevlager |
|
| Håller med dig - då borde det låtit värre nu eftersom du kör med den :-) | |
| Yes! :)Ljudet är oförändrat sedan 300 mil nu | |
| hur många mil hade den ?, kamkedjegrejorna brukar ju hålla 20k | |
| 16426 mil och aldrig missat en service! Kör på oljan Max 12-1500 mil. Tänkte du på sträckaren då bara eller allt med glidskenor mm också? | |
|
Kan höra en förändring uppemot 1000rpm |
|
|
tänkte på hela arrangemanget, men 16.5 + lite murphy kan ju va sannolikt :) iaf bra mycket "roligare" fel än lagerras om man skall tänka positivt. |
|
| Jo murphys lag kan ju slå in närsom. Men 16k är väl lite. Har haft billigare å simplare bilar som hållit braaaa nog många fler mil utan missljud öht. De e ju själva fan att när man skaffar sig den mer dyrare bilen så ska allt jävlas :) | |
| läser ju med spänning, hur har det gått!? | |
| Den rullar på utan problem, inte mkt mer har blivit gjort :) | |
| noterar att b5 hos st-auto är prisjusterad från 268k till 309k så kanske något positivt är på g för b5 ägare !! | |
| Jävlar dom e på väg uppåt asså :) | |
| Givetvis då jag sålde min för 170 :-) Murphy is my companion | |
| Oj! Va hade den gått då? | |
|
Den där på ST Auto finns ju inte kvar på blocket. Höjdes priset precis innan den togs bort? De borde ju vända i pris snart :) |
|
| F-Tar men hur var det med missljudet? fick du det åtgärdat? försvann det? har jag missat något inlägg här? :) | |
| Nä ja vet inte själv hur de gå.. De e ungefär som om de ska va så känns de som nu haha | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.