|
|
|
|---|---|
|
Hyrde en matttvätt igår för rengöring av klädseln i vår E87. Den blev som ny! För er som bor i Malmö eller i närheten kan jag rekommendera "städmaskinhuset". Betalade 313 kr/dygnet för denna Länk Passade på att ta alla mattor i hemmet också, vilken skillnad! Underbart. Nu ska jag bara se till att impregnera klädseln igen. Om någon har ett tips på hur man smidigast gör det så hojta till. | |
|
Har tvättat flera inredningar med liknande maskiner. Smutsvattnet säger allt. Fjollorna kör bil med stjärnan i ringen. |
|
|
Nån som vet ett ställe i stockholmsregionen där man kan hyra samma/liknande maskin? Jag hittar inget vettigt här :( ------- //Lövet |
|
|
SGA i Bromma är störst på Kärcher i stan och har även bra sortiment med bilvårdsprodukter med mera, Länk Mvh Asken |
|
|
andreas_lofgren: Nu har Asken visserligen redan tipsat, men kolla också med t.ex. din närmaste Colorama-butik. Jag hyrde en mattrengörare/klädseltvätt av dem här i Varberg för ett par år sedan. /Masten |
|
|
Ah, tack. Får höra med dem. ------- //Lövet |
|
| Hittat ngt i sthlm? | |
|
Inte letat så aktivt. Bauhaus har rätt maskin att hyra men bara med munstycke för golvmattor (=för stort att använda i bilen) ------- //Lövet |
|
|
Ok, jag ringde dessa nyss Länk De skulle återkomma på måndag när deras expert var inne, jag har endel röklukt jag behöver städa ur.. |
|
| Nu har jag fått svar, denna maskin klarade biffen och även få bort rökluft enligt dem. men den är för stor för att transportera i en bil och kostar ca 900 kr/dygn.. måste leta vidare efter något mindre | |
| Synd! Demovideon såg ju perfekt ut annars. Rengöring utan att dränka stolarna i vatten som en del maskiner gör. Då kan man ju inte använda bilen på minst ett dygn sen. | |
|
SGA:s maskin kostar 200kr i grundavgift plus 75 kr per dygn(priser plus moms) och är ypperlig. Använde den själv för ett par år sen till min dåvarande 850 med gott resultat samt att den ryms utan vidare i bagaeluckan på en vanlig sedan. Mvh Asken |
|
|
Ok, pratade med SGA också idag, de var trevliga. Men det var ingen ångmaskin utan en "vanlig" matttvätt som skickar på kem/varmvatten och sedan suger upp den bakom... var det en sådan som du använde Asken ? |
|
| Imorgon bitti skall jag åka till en firma i Tumba som städar av den med sin ångtvätt, blir spännande :) är Innertak och golvmattan jag behöver hjälp med. Återkommer med resultat. | |
|
Resultatet är lovande hittills, det mesta av röklukten är borta. Kan behövas en omgång till med ångtvätten för att få den bra, skall avvakta en varm dag då märker man det bäst. mvh Tobias |
|
| Kör ozon i den över en natt om det inte blir bra med tvätten. | |
|
Jo, men vill helst undvika det, så aggresiva ämnen. /T |
|
| Kraftigt oxiderande och tar lukter från organiska föroreningar. I stora doser kan det verka åldrande på naturgummi etc. men det verkar vara effektivt mot just röklukt. Det går ju att prova sig fram med lite lägre doser. | |
|
Vad kostar det att göra en ozon behandling? Vi har en cab i familjen som är rätt inrökt |
|
|
Det är nog lite olika hur rekondfirmorna tar betalt. 7-800:- verkar vara rätt vanligt. En behandling skall göras efter grundlig invändig rengöring av matta och klädsel o.s.v. Jag har ett litet ozonaggregat som ger 100mg/tim som jag ska köra i min bil som fått en vattendränkt matta. Kastat ut den bakre matthalvan som luktar både kemiskt och lite unket och ska skura golvplåten och tvätta resten för att avsluta med att köra det lilla aggregatet få se om det blir bra. Lukter har en förmåga att sätta sig i stoppning och klädsel även om man tvättar noga. Det lilla aggregatet jag har kan man köpa för under 3000:-, men rekondfirmorna kör lite större apparater och kortare tid. Vissa säger att det funkar bättre med lägre koncentration och längre tid vad det gäller att komma in i stoppningar och dyl. I USA är det populärt att chockbehandla med dunderaggregat för att döda mögelsporer och annat, men då börjar det kännas som om det kan gå hårt åt material i inredningen. |
|
| Provade igår städmaskinhusets maskin i malmö och håller med. Klädseln blev som ny. Kostade 400kr för ett dygn inkl medel som räcker för typ 100 bilar eller så.. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.