|
|
|
|---|---|
|
Hallå alla, jag har en bmw touring 320d 2009 års model fast utan tonade rutor från b-stolpen och bakåt tyvärr :( Har kollat lite på vad det kostar på rydsglas och en annan firma i bromma och det brukar ligga mellan fyra och fem tusen kr. Är det någon som har erfarenhet av hur bra det blir? Hur länge det håller? Blekningsproblem? Eller att det lostnar? Alla erfarenheter kan hjälpa då det inte är direkt billigt | |
|
Jag körde Solarplexius på min E46:a och var mycket nöjd. Den tar ju iofs bara de 5 fasta rutorna, men det räckte då. Mycket hög kvalité, enkelt att montera och enkelt att plocka bort om man ville. Kolla också med bilstyling eller rekond firmor.. De kan ibland göra sånt billigare än bilglasfirmorna. Men det är hantverk om det skall bli snyggt och det är en j*vla skillnad på olika toningsfilmer. //Anders |
|
|
Vi tonade rutorna i efterhand på vår eftersom den var beställd utan tonade rutor. Nu kan jag inte säga något om hållbarheten än, men resultatet blev ok. Inte bra, men ok. Tittar man nära ser det inte helt klockrent ut, prickarna som går i en rand runt rutorna på sidan av bagageutrymmet har gjort att toningen inte ligger helt tätt mot rutan där. Inte säkert att alla stör sig på det, men jag tycker inte det ser helt hundra ut. Har för mig att det fanns en tråd här på AP om någon som fått just det problemet åtgärdat hos en toningfirma. Är ändå glad att vi valde att tona, tycker det är skönt med lite toning och det ser bra ut (om man inte tittar för nära :-) ). Bäst vore såklart att tona från fabrik, men när inte det var gjort var detta ett bra alternativ. |
|
|
hej,, jag kör med dessa i min E91 funkar jättebra, Superb passform och enkelt att montera dit och ta av. Rekomenderas verkligen.. Länk MVH Daniel |
|
| Tonade mina rutor bak och betalade fyra tusen. Resultatet blev 100% perfekt och håller fortfarande efter två år. Var inne på att välja solarplexus men valde bort det då det inte gick att hissa ned bakrutorna då. Har nog aldrig hissat ned rutorna :) | |
|
Väljer man en duktig firma så blir resultatet perfekt, förutom just runt dom svarta prickarna där filmen helt enkelt inte kan fästa i glaset. Annars så ser du inte att rutan är tonad med film och hållbarheten är bilens livslängd. |
|
|
Har tonade rutor (plastfilm) på den ena e61:a och det är väl ingen höjdare .. dels känns det för mörkt på vintern, särskilt när man backar i mörkret, dels kan värmeslingorna i bakrutan göra att det släpper lite. Så till den andra e61:an har jag nu köpt typ löstagbara "myggnät", liknande dom daniel.m länkar till. Men jag köpte från NM Motorsport Länk .. Ska montera dom i helgen så har ingen praktisk erfarenhet av dom ännu .. levererades i en fin "väska" och ser ut att vara hyfsat bra kvalitet. Det finns även en tråd i ämnet här Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.