|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Är spekulant på en bmw 325iA som gått 12 tusen mil där jag nu pratat med säljaren. Han berättade om bilen och det är inget fel på den. Den är nyservad på BMW-verkstad och i samband med denna service har BMW rekommenderat honom att byta topplockspackning och det ska han göra i dagarna. Bilen har den utrustning jag vill ha och är i bra skick in,- och utvändigt. Men när han berättade detta om att han sak byta topplockspackning så blev jag lite tveksam till om jag vågar göra affär. Så vad säger ni bättre vetande här på AP? Jag har noll koll på hur mekanik funkar, så min fråga är detta något som borde stoppa mig från affär? Är byte av dessa packningar runt det här miltalet något som är ovanligt att behöva göra? | |
|
Topplockspackning behöver man normalt sett aldrig byta om motorn går som den ska, och inte råka ut för något. Packningen kan ju gå sönder av flera anledningar och om så är fallet, stå över. Kanske menar ventilkåpspackningen vilket är en packning i gummi som kan torka och bli dålig! Den packningen är bara bra ifall man byter i förebyggande syfte! |
|
| Lite ovanligt tt byta topplockspackningen, om inte motorn har fått stryk med dålig komp i form av att den har varit överladdat (med kompressor el turbo). Har den kanske gått varm för övr medför lite olja eller kylvätska? Instämer att de kanske menade ventilkåpspackningen o då blir det genast billigare att åtgärda =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.