|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nu har jag äntligen klivit in på senaste generationen av 5-serie efter ett gäng E39/E61 kombis. Blev denna gång en välutrustad Saphirsvart (har jag för mig) 530d sedan med bland annat sportautomaten, komfortstolarna, hifi, Navi.proffesional, ställbar fjädring, iphone interface och ja, massor med finesser. Vill bara säga att innan jag gick "för att bara kolla" på en välutrustad F10 som denna så tyckte jag att min E61 med det mesta i utrustningsväg va nästan jämförbar. I alla fall inte lika stor skillnad som E39 till E61 Men vad fel jag hade, F10an spöar minst sagt skiten ur den äldre E6x karossen. Är galet nöjd med denna bil även om den inte gav samma känsla att köra hem från handlaren som när jag för nästan 2 år sedan som nybliven 19åring hämtade ut min dåvarande "drömbil" (realistisk drömbil) Som va en Audi A8 4.2q 04. Sålde dock av den A8'an igår och på gång med att sälja min andra E61 530da-m, och tänkte nu göra min F10 lite mer personlig. Så nu till mina frågor! Skicket är nästan som ny. MEN! Har ett mindre slitagemärke i förarstolen, såg förut på autopower att det fanns läderfärg att köpa. Vart hittar jag denna i rätt färg? Har Svart/beige läder. Har dämparkontroll som går att reglera, går den att sänka med vanliga sänkfjädrar? Tänkte gå på antingen H&R eller Eibach (något bättre alternativ?) Bilen går att köra i Normal, Sport och Sport+ läge. Ska det inte finnas ett comfortläge? 20, snart 21 bast som man är så har jag en kärlek till stora och breda hjul... Tänkte gå på 20" eller 21" med omkring 10" bak och 9" fram (+/-1") Ni som rullar 20" eller 21", är det stor skillnad på komfort jämfört med 18"? Stor skillnad mellan 20 och 21" om ni kört båda? Ungefär hur mycket ökar förbrukningen? Har kollat lite på bilder och tycker att 21" ser snyggt ut, bättre än 20". Hur är det egentligen i verkligheten, känns som att 21" kan kännas löjligt stort? Hade 20" 275/35 runt om på min betydligt större A8, men där kände jag att jag helst skulle haft MTM's 21" hjul Någon som sitter på en typ "inspiration tråd" hos något annat förum med stukade F10or? Sist. Visst bilen är riktigt vass för dom där 245 hästarna, största skillnaden enl mig mellan den äldre 530 dieseln jag har och denna är verkligen motor och låda. Två olika världar! Men i alla fall. Skulle gärna få lite mer krut, men verkar som att V-tech inte kan mappa dessa? Är det dieselbox som gäller? Känns ju bäst med mappat. Några erfarenheter av dieselbox på 530d f10? | |
|
Har en 535d f10 med Bmw:s Style 312 20" M pkt men den är på tok för hög tycker jag. Har kollat upp sänkfjädrar till den och det vanliga man sänker dessa är 3.5 cm (en smaksak) och H&r verkar vara det som många föredrar. Att byta fjädrar ser ut att vara en enkel och snabb process. Ang att få mera kusar så har ingen lyckats helt med att komma åt programvaran till motorstyrningen, ännu. Därför finns det bara boxar. /Stefan |
|
|
För att få ut mer ur F10 530d kanske detta fungerar Länk Dyrt, men antar att all ev garanti fortfarande gäller. /mården |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.