|
|
|
|---|---|
|
Är jag den ända som inte har värme i mina backspeglar. Verkar som alla jag pratar med har det... Hur kollar jag om jag har det, men att de bara är trasiga? Danne H U M A N R A G E Länk | |
| diskuterades flitigt i vintras sök och du skall finna!!! | |
|
Bänd loss glaset och du lär se trådar som går till det --> du har värme fast trasig? =( Jag skall köpa nytt högerglas innan vintern. |
|
|
Ok. Hur får man loss glaset utan att ha sönder der på en e34? Har hört att det ska vara lite svårt att få bort. Vore trist om det pajade. Tack, Danne H U M A N R A G E Länk |
|
|
Var sitter säkringen till värmen i speglarna ni som vet att ni har det? Kan det kanske vara så lätt? H U M A N R A G E Länk |
|
| Länk | |
|
Tackar! Intressant läsning... men var sitter säkringen och hur får man bort glasen? Det vi pratar om är alltså en e34, inte en e39. Danne H U M A N R A G E Länk |
|
|
Vid start dessa fuktiga morgonar, dra på värmebakrutan. Om imman på spegelgalsen förvandlas till vattendropar och ytan torkar funkar värmen. Annars kan man andas ut mot glasen under förutsättninga att det är svalt ute och strömmen är igång. Den utandade luften blir till imma på backspegelglaset. Ligger den kvar är motståendet i speglen antagligen trasigt. Dvs dags att byta glas, ett par hundra på bmw:) Mvh Asken |
|
|
Hej Asken, Tack för senast! Jag vet att de inte funkar då de inte är varma. Måste väl finnas en säkring till de små rackarna där man kan börja...? Du skrev i ett inlägg för ett tag sedan att man med lite våld får bort glasen... hur? Tror ej att värmen i bakrutan funkar heller.. måste väl vara samma säkring? Danne H U M A N R A G E Länk |
|
| har för mig att det är ett litet hål underifrån i backspegeln där du sticker upp en liten mejsel och genom att dra mejseln i sidled så förskjuter du en rörlig plastring inne i backspegeln ett "snäpp" och sedan är det bara att ta ut glaset......monteras i omvänd ordning.... | |
|
Danne: Översikten på säkringar finns i instruktionsboken, vet inte vilken det är. Om du inte fick med en svensk intruktionsbok finns det en på bmwhandlarn för någon hundring. Tryck med ena fingret på insidan av glaset(mot karossen) då blir det en glipa som du kan köra in fingret i och försiktigt snäppa loss glaset. Lossa kablarna och titta på effektmotståndet gissar att det är sönder. Det är oftast det som är sönder. Ang bakrutan: Om man monterar solfilm och inte är försiktig med värmetrådarna kan trådarna gå av( jmf det du berättade om nissen) då är det ny ruta som gäller. Nu är detta worst case men ändå:) Mvh Asken PS du behöver ju ingen hästtransportvagn, du får plats med ponnyn i bakluckan:DD DS |
|
|
Jag vill härmed tacka alla som svarat! Idag bytte jag speglarna och nu funkar de! Klockrent! Medans jag ändå höll på bytte jag till en convex spegel på vänstersidan. Tillsammans gick det på 1.125 Sek ink. moms. Dyrt för lite värme kan tyckas, men är man perfektionist så är man... Måste vara någon form av skada vid födseln eller nåt...?;) Asken: Ja, du såg ju själv hästen som stog där... Bara det att min häst har lite vassare tänder... Tack igen, Danne H U M A N R A G E Länk |
|
|
Danne: Akta så du inte bränner fingrarna som du gjorde på min spegel.... Mvh. Micke Olsson |
|
| Men hur får du igång dom?? enl. vad jag fattade går dom på temp sensorn ( liksom spolarmunstyckena) och INTE på elbakrutan som på dom flesta andra bilar.. ( se inlägget jag länkat till längre upp) | |
|
Micke- hmmm... det hade jag glömt, men det ska jag tänka på! Tack!;))) GM- Det verkar som om de ligger på hela tiden. Jag har hittils inte sett en e34 där värmen i speglarna styrs utav defrostern, däremot ligger de tydligen på samma säkring... som förövrigt sitter i fram på bilarna... inte under baksätet. Tack för all hjälp! Danne H U M A N R A G E Länk |
|
|
lite sent kanske...men här finns en bättre beskrivning på det jag försökte förklara.... Länk |
|
|
Hmm, var elvärmen i speglarna standardutrustning på alla E34:or? |
|
|
Svar ja. I alla fall med de nya speglarna... vet ej hur det ligger till med de gammla pre-92? H U M A N R A G E Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.