|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej undrar om om kodningen går att göra med inpa? i såfall under vilken kategori hittar nämligen inte IBS Mvh |
|
|
Jag registrerade detta med mitt AUTOCOM. Där frågar den om du vill göra detta efter en helsök. Mvh Jonas B. |
|
| Bytte nyligen på min (själv) och det har funkat problemfritt hittills.. peppar peppar. Kör med samma Ah som innan bytet och det var enligt Bilia inga problem att byta själv, gick nämligen i samma tankar som du. | |
| Mitt var nybytt då ja köpte bilen av tidigare ägare. fick upp airbag lampa pga att batteriet inte var registrerat. Kodade in det nya och lampan är nu spårlöst försvunnen ;) | |
|
Ställer frågan igen går det göra via inpa? Mvh |
|
| Yes. | |
|
Ok var hittar jag det i inpa då? Har letat utan att finna ;-) Mvh |
|
| Gå in på motor.n så hittar du. | |
|
Hej var ut och greja idag hittar inte IBS ändå i inpa vad gör jag för fel? Mvh |
|
| Se till att hitta rätt motortyp, eller så går du in på micro power module. Kan se lite olika ut beroende på årsmodell. | |
|
Jag kan bekräfta att livslängden blir kort om man inte kodar. Mitt originalbatteri bytte jag Jan -11 efter att det började bli svagt. Satte i ett likadant batteri eftersom man då inte skulle behöva koda. Nu är det batteriet slut och tar inte full laddning. Så jag gick ut i friggeboden och letade på det gamla batteriet, laddade det och monterade i det tillfälligt. Och det har inte blivit sämre av tre års lagring. Fungerar men ger inte full effekt. Så denna gång blir det en resa till BMW trots att det tar emot. Givetvis kan det vara otur att det höll i bara tre år, men det har inte varit urladdat en enda gång på den perioden. **BMW-ägare i 34 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Har en 535 d -05 väljer motor m57 v.6.0 ända som funkar att gå in på under motorn Mvh |
|
| Ni kom kodar/registrerar byte av batteri själva, vad använder ni för utrustning? :) | |
|
Kollade batteriet och hittade denna tråd. Kikade sedan på realoem, och där finns lite information, så kodning eller registrering är nog nödvändigt trots allt. Intressant oxå att det står att AGM inte är något problem så länge det är samma spec. Important notice! ---------------------------------------- Compliance with the following information and instructions for correct battery replacement is absolutely mandatory! - ISTA Document RA_61_20_Instructions_for_battery_replacement ---------------------------------------- For additional information, see: - Battery master document ISTA_Document_SI_61_07_02_(875) ---------------------------------------- The original battery (battery size and type) as indicated in the vehicle's order specifications must always be installed to ensure correct operation of the on-board electrical system! ---------------------------------------- If the vehicle is equipped with an IBS (Intelligent Battery Sensor), the battery must be registered via the diagnostic system (ISTA); this process also registers the battery with the vehicle's on-board electrical system. ---------------------------------------- Standard batteries can always be replaced by AGM batteries with the same specifications. Following either type of replacement,the vehicle registration process in ISTA/P must be supplemented by a vehicle coding procedure, which is carried out as follows: ---------------------------------------- Read out battery size and registration from onboard electrical system: ISTA->Service functions->Body->Voltage supply->Register_battery replacement-> Test plan |
|
|
Hej Jag har en fråga ? har en 545 i touring 04 Jag tog loss batteriet när den blev tompå ström . Viste inte då att man kunde starta via pluskabeln under huven . Men nu efter att jag satte tillbaka Batteriet , så har bilens laddning blivit konstig ? den beter sig som att den tappar strömmen å jag måste använda startkablar då å då eller så stannar bilen när jag kör ? å visar tecken på att batteriet är tomt ? men alltid efter ett tag så kan man starta den igen med full ström i batteriet verkar det som ibland får jag ta till starthjälp : Har eller vet någon vad som kan vara fel måste man koda on batteriet när man bara lossat den för uppladdning över natten ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.