|
|
|
|---|---|
|
Jag är själv förvånad, för jag brukar inte vara helt såld på grönt - men jag tycker Mackans Caterham är en av de snyggaste lackerna - bortsett från den något märkliga fronten! Lotus är nog snyggast enligt mig, följt av Caterham. Ferrari är lite av en besvikelse tycker jag personligen. Lotus: Länk Mackan: Länk Länk Länk Länk Ferrari: Länk Vad tycker ni? | |
|
Här är en länk för den som vill se på datorn, Mackan på 17:e plats: Länk |
|
|
Ferrari och Mercedes tycker jag ser ut som dammsugare i fronten. Lotus har fixat till det ganska bra med någon slags "dubbelfront". De flesta av de andra bilarna har ett gigantiskt "manligt könsorgan" i fronten. Personligen har jag svårt att förlika mej med utseendet på de flesta av årets bilar och sedan ska vi inte snacka om ljudet som får en elvisp att låta som en riktig racerbil. Nåja, bra racing var det i dag i alla fall och det var längesedan jag såg ett så bra lopp. |
|
| De flesta nya är ganska fula - tacka vet jag McLarens 80-talare i röd/vit :-) | |
| Vill nog hävda att denna är bland det snyggaste genom tiderna i F1: Länk | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Sahlin: +1 :) |
| Instämmer med föregående +1! | |
|
Håller med - JPS bilar med svart/guld är sjukt snygga: Länk Länk Länk |
|
| Speciellt med Senna bakom ratten! | |
| Eller Ronnie Peterson........ R.I.P. | |
thekinglives |
självklart Ronnie eller Gunnar........R.I.P Förutom att bilarna är fula som stryk nuförtiden och ljudet låter som en tekokare och förarna är lite slätstrukna:) så var nog fårdagens F1 ett av de bättre på denna sida seklet...eller vad tyckte ni? |
|
Jo, det var ett lopp som heter duga med massor av dueller och incidenter. Hoppas bara säsongen fortsätter i den stilen för då är det verkligen kul med F1. Har ju varit lite avslaget flera säsonger där först Schumacher och sedan Vettel som dominerade och bara ett fåtal andra som lyckades knipa en titel. En fördel med dagens F1 tycker jag är att det är få olyckor som generar några allvarliga skador. Sista föraren som dog i ett race var ju Ayrton Senna 1994. På -70 och -80 talet var det däremot väldigt vanligt med dödsolyckor och det vill vi ju knappast ha tillbaka. |
|
thekinglives |
Nej, inga olyckor tack...rena lådbilarna krocksäkerhetsmässigt förr, för att inte tala om obefintliga avåkningsoner och odugliga brandsläckare. Länk Antar att denna redan är sedd...riktigt grym...Hatar absolut olyckorna, men hade F1 varit vad det är idag utan den "mörka" historien? |
|
Shanghai: Länk |
|
|
Ett jäklar snurr de har på Mercedes! |
|
| Frågan är om någon kan rubba mercornas dominans. Hoppades lite på en comeback för Williams i år som verkade gå hyfsat men som har haft en del otur. | |
|
Håller egentligen på raikkönen , men jag bara måste beundra Nico Rosberg och Hamilton! De är så jäkla proffsiga , både på bana och utanför!! De har också F1 bästa bilar i år!! |
|
thekinglives |
på tal om raikonen, han är duktigt frånåkt av Alonso nu...var han inte bättre än så här? Även Grosean förra året gav han en match, när kimi "sagt" upp sig och hans favoritskap hos Lotus försvann blev han faktiskt ifrånåkt av just grosean. Herr Ericsson måste nog börja spöa koba om han ska ha en chans att få styrning även nästa år. Jag tror Hamilton blir världsmästare iår, och det är han värd... Hoppas gör jag dock på ricciardo,om Renault löser motorfrågan innan halva säsongen gått, tror jag han har en möjlighet...... |
|
E det nån som är värd segern i år är det Nico Rosberg. Raikkönen har hittills varit en besvikelse , men det har bara gått 4 lopp! Ericsson har tyvärr inget att hämta iår, han får koncentrera sig att hålla sig på banan och köra så intelligent som möjligt. |
|
thekinglives |
Tror Nico får vika ned sig mot teamkompisen. Så länge Hamilton inte stöter på större problem och börjar bli ofokuserad(som han visat innan att han kan bli) så slår han Nico på alla punkter. 1)hittar rätt inställningar fortare. 2)mycket snabbare över ett varv. 3)snabbare över hela stintar. 4)större vinnarskalle. Hoppas jag har fel, vore kul om Nico vann. |
| Ja , vi hoppas Nico vinner iår! De hade vart roligt ...inte minst för Keke!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.