|
|
|
|---|---|
|
Har en felkod som heter 2E7C bitseriellt datagränssnitt signal raderar den men den kommer tillbaka ! Har lagt märke till att oljeservicen indikatorn står på 6000 km till olje service sen nästagång jag startar bilen är den på 1300 km till olje service och nästa gång jag startar den är den tillbaka på 6000 km igen ??? Har någon haft det problemet ? hade varit tacksam för hjälp. Länk | |
| De e de kommunikationsgränssnittet bsd som sammanbinder generator batterisensor oljenivåsensor å dme och mpm. De är ett ett enledargränssnitt å nån av dessa stör kommunikationen alt e kabeln av nånstans. | |
| Vart går den kabeln ? Vad är det som styr service indikatorn alltså km till olje servicen är det olje mätaren ? | |
| Inte så enkelt är ju ett buss-system måste mätas med oscilloskop och pröva att koppla ur olika styrenheter | |
| Vad är det som styr service indikatorn alltså km till olje servicen är det olje mätaren ? | |
| De e massor parametrar tid, km , förbrukad mängd bränsle, oljenivå mm så helt klart kan felet va oljenivåsensorn men de kan lika gärna va nått annat i bsd-systemet som stör ut signalen å då har den ingen kommunikation med sensorsn | |
|
Det som är konstigt är att jag har 6000 km kvar till olje byte den ena gången den andra gången är det 1300 km kvar sen 6000 km igen |
|
| Jag har kodat in digital hastighetsmätare i kombiinstrumentet samt i vilken hastighet fläkten är på i auto läge . undrar om det är det som spökar ! har fått okänd felkod i kliman med och intelligent batteri sensor , har byt ut den med samma felkod kvarstår , generatorn laddar 13,7 volt är det ok ??? | |
| Byter du IBS så är det bra att göra en histogramm reset. | |
|
satte mig i bilen på morgonen satte ENDAST på tändningen bilen har stått hela natten. gick in i idrive meny kollade olje nivån den visade grön nästan full utan att jag startat bilen !!!! på eftermiddagen skulle jag kolla på olje nivå sensorn på oljetråget plockade av kontakten till olje nivå sensorn startade bilen gick in i idrive menun och kolade olje nivån till minförvåning står den fortfarande på grön med nästan full visare utan oljenivåsensorn kontakt i kopplad ? ??? |
|
| Tog bort all kodning återställde bilen men kan fortfarande inte nolla olje indikatorn , det gick bra att nolla kupe filter , måste vara olje sensorn som spökar | |
| Det låter som så. Om du återställde kombi utan problem. | |
|
Om du återställde kombi utan problem ja vad jag vet så blev den återställd utan problem fungerar som den skall |
|
|
Länk Hur tolkar man detta ? skall man spänna först 8,5 nm sen dra ytterligare 2 nm ??? isf vadför inte dra direkt 10,5 nm . |
|
|
provar igen det är väl inte många som kan ryska : ) Länk |
|
| Baba..Pma mig oxå din epost | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.