|
|
|
|---|---|
Tommi |
Vad händer då? Kan ventilerna klarat sig? Blir det en dyr åtgärd? Vore tacksam om nån vet! |
|
sist jag hade bilen på service och frågade samma sak, sa han bara -du vill inte veta vad det kostar. Tror nog att det är ganska dyrt då.. Länk |
|
|
På min bil kostade det ungefär 23.000:- (inkl. rabatt) Tur att det inte var jag som pröjsade.... |
|
|
Ventilerna klarar sig inte... iaf dom som var nere vid kamremsbrottet. Sedan beror det på varvtalet vid "olyckan". Har bilen gått på tomgång är det troligtvis "bara" några ventiler krökta + eventuellt brustna vipparmar. Vid hågre varv kan även kolvarna få sina smällar (hål). Råkade ut för kamremsbrott med min gamla 520 -83 i en korsning på gamla goda 90-talet. Lyfte toppen själv och lämnade in den på planing och ventilbyte (4 st + 2 st. vipparmar). Fick samtliga nya packnigar till toppen. Skruvade dit toppen själv. Totala kostnaden blev då runt 4000 kr. |
|
|
På din motor slår kolvarna i ventilerna om du vrider veven 6 grader om remmen är av.... Snacka om sallad ;-) /Kristian |
|
|
Har sett en bil som det hänt så med.... du kan inte ens kalla motorn för motor sen.. du får köpa ny. mvh aleks. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.