|
|
|
|---|---|
|
Missade högerregeln? Finns kanske inte in London? Länk Bärgare på plats. Länk | |
|
Nog ser det ut som att Mazdan hade väjningsplikt (trinagelmarkering i asfalten). Dessutom går ju Mazadn ut och tar två körfält i anspråk. |
|
|
Högerregeln existerar väl ändå inte i länder med vänstertrafik? /Masten |
|
| Trångt med parkerade bilar, låg sportbil som ser ut att komma i olämplig fart. Skulle tro att mazdaföraren aldrig hann se lambon förrän det var försent. | |
|
Svårt att sia om vem som får ta största skulden i det här. Det finns som sagt inte högerregeln i England, förutom i rondeller där det blir tvärsom mot vad vi har i t.ex. Sverige. Mazdan svänger ut utan att kolla att det är fritt fram och Lambon kör kanske lite för fort. Mvh/ Niclas |
|
|
Lambon verkar dessutom vara vänsterstyrd (antar alla är medvetna om att det är vänstertrafik i England) så det kanske var någon besökare från fastlandet. Hur som verkar ju Mazdan bara svänga rätt ut i vägen... __________ Mvh Grelle |
|
|
Grelle => Det är väldigt vanligt att ganska förmögna personer från Mellanöstern tar med sig sina bilar hit. Det är en salig blandning av Ferrari, Lamborghini, Rolls Roys, Bugatti Veyron som glider omkring med Dubai och Abu Dhabi plåtar. Mvh/ Niclas |
|
|
Tycker inte Lambon verkar köra särskilt fort. Inga höga motorvarv och det går inte heller så värst fort vid krocktillfället. Då hade resultatet blivit värre. Och det är ju helt uppenbara stora väjningspliktmarkeringar på vägen där den utkörande bilen kommer ifrån. Bristande uppsikt från Mazdan helt enkelt. |
|
|
Heden, på så vis. Inget jag direkt märkte när jag bodde där förra året. Nog såg jag mycket sportbilar, men de var nästan uteslutande högerstyrda. __________ Mvh Grelle |
|
|
Såg inte väjningsmarkeringarna först, men det stämmer som ni säger. Dock kommer ju Mazdan ut väldigt sakta och ser säkert Lambon men uppskattar inte hastigheten som hög, tror dock att den kom rätt snabbt i gatan faktiskt. Olyckan blir nog skriven som olyckshändelse? |
|
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Vinyl: då klassas den som bilolycka? |
|
Masten, jo i Nya Zeeland har de högerregeln och vänstertrafik. Mycket märkligt och lite förvirrande när man kör där. Min bil: Länk |
|
| Finns en dokumentär som handlar om när grabbarna från mellanöstern tar med bilarna och nöjesåker i London. Ligger på nätet för den intresserade: Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.