|
|
|
|---|---|
|
hej, vad skulle ni tro att 4st GoodYear Excellence RFT 245/40 R19, jämnt slitna med 4mm mönsterdjup (jmf 8mm nya) är värda? | |
|
Det där med begagnade däck är inte lätt, speciellt inte att sälja men jag gissar kanske ett par hundra per styck eller 10-20% av nypris. RFT har ju relanserats ett par gånger och är väl inne på generation 3 eller 4 om jag inte missminner mig, kritik har ju funnits för diverse fenomen såsom spårighet, stötighet samt hög ljudvolym och tyngd på de första gen. Mvh Asken |
|
|
Ganska ringa värde skulle jag tippa på...4 mm är ju i praktiken bara 1 mm kvar att slita på tills de blir "olämpliga" att köra på i väta, även om det är ytterligare 1,4 mm kvar tills lagliga 1,6 mm då. Man får ju även betänka att köparen i de flesta fall måste betala kanske 150-200 kr/däck för att få dem pålagda på fälg efter sitt köp. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för svaren! 1200-1500kr hade kanske varit rimligt? Det är RFT av senare generation, dock självklart inte lika mjuka i sidan som vanliga däck. Med vänlig hälsning, H |
|
|
Jag har sålt halvslitna RFT för 500kr styck. Det finns alltid folk som behöver däck inför försäljning, besiktning eller liknande. ------- //Lövet |
|
|
Ok, så 2000kr är inte helt orimligt att begära inledningsvis då. Tack igen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.