|
|
|
|---|---|
|
Undrar om det är någon som vet om man kan "tajta upp" styrningen till en E-34 -93. Vet ej omdet är styrväxeln som det är fel på eller nått annat. Mvh Micke | |
|
Har varit uppe för diskution tidigare. Har själv lite glapp på min 90:a så jag tänkte prova med nått jag hittade i denna tråd: Länk Always Diesel |
|
|
Dra inte för hårt bara(vid justeringen på växeln),då finns det risk att styrningen kan fastna i ytterlägena o det är naturligtvis inte bra...pga att det inte är så slitet "längst ut"..Sen kommer slitaget att öka dramatiskt vid för hård justering. OM glappet är i styrväxeln vill säga. Det kan vara så enkelt som att dra åt muttern vid torpedväggen(styraxeln) som är skrivet tidigare.. Mvh Janne. |
|
|
Orsaken kan oxå vara något helt annat, t.ex slitage i div styrleder i framvagnen.. Mvh janne. |
|
|
Tack för alla tips ska ut och kolla... Mvh Micke |
|
|
Kolla upp styrlerna först som Janne säger, jag satte igång att justera styrsnäckan utan nämnvärd förbättring. Besiktningen visade sen att leden i styrstaget + en yttre styrled var dåliga. Blev klart bättre efter bytet. Blir f.ö. irriterad på verkstäder som envisas med att ge prisuppgifter exkl. moms (det dyra styrstaget). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.