AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.464

Hjullen rullar inte

Hej!
Har en bmw 320 som har stått avställd under vintern som jag ställde på igår. Tänkte ta ut bilen idag vid lunchtiden så jag satte mig i bilen och startade bilen. Allt startade som vanligt och jag lägger i backen. Men när jag ger gas så rullar bilen inte! Utan den rycker lite och det känns som att bromsarna har fastnat vilket jag också tror den har gjort.
Hur ska jag lösa detta?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Red-neck-sättet: Vålda med mer gas och abrupt kopplingsingrepp - brukar fungera...ett kort tag innan bromsarna kärvar igen.

Rätt sätt: Lossa hjulen och demontera bromsoken samt klossar. Därefter gör rent från rost och smörj upp glidytorna.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
jag gissar på att det är handbromsbackar som har rostat fast. Det är bara gasa tills det släpper.
När syrran råkade ut för det med sin gamla framhjulsdrivna bil så körde hon iväg med ena bakhjulet låst tills det släppte. Blev ca 200 meter långt svart spår på vägen.. Det är inte bra för däcket att göra så. Det är bättre att försöka köra bilen fram och tillbaks lite tills det släpper.
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
bmw är bakhjulsdrivna och handbromsbackarna sitter bak, så du kommer inte en meter med fastrostade handbromsar. Därför ska du bara ge kraftig gas tills det släpper.
Tag en slägga och banka på fälgen om det är plåtfälg eller ta bort det och banka på navet så brukar det släppa.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.