AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.601

Rost på e91a 2008...

Hejsan efter att ha ägt min 320d nu i 3 veckor så har jag hittat rost på höger bakdörr längst ner imitten på dörren. 9000 mil har bilen rullat.

Jag har idag varit uppe på BMW så dem har fotat rosten och skickat till BMW så dem ska avgöra om dem ska laga det eller inte.

Någon mer som har hittat rost på sin e91a på samma ställe eller är jag ensam ?
Hej,

Vad tråkigt att høra. Jag hade en 320i -09 kombi førra sommaren. Dær hade det poppat upp två små flæckar nedanfør fønstret på bakluckan. Var in på nærmsta BMW-auktoriserad verkstad och dom fotade och sænde ærendet till BMW Sverige men det var inget BMW ville ta på sig å fixa. Vældigt tråkigt att en svensksåld bmw -09 ska børja rosta, riktigt dåligt av BMW att inte ta kostnaden før omlackeringen. Nu kan man sækert driva goodwillfrågan hårdare æn vad jag gjorde och kanske få dom att stå før kostnaden i slutænden. Sånt hær får ju en att undra vilket mærke som verkligen ær premium nu før tiden.

Hoppas du har bættre lycka med dom. Rapportera gærna tillbaka hur det gick :)
Trist, verkade att E91 klarat sig betydligt bättre än E46 där i princip alla bilarna drabbades inom de första åren. Kan du se om rosten uppkommit efter ett stenskott eller spontant innifrån. är det från ett stenskott blir det svårt att få det genom goodwill...håller tummarna att det ordnar sig!
Jag kan verkligen inte säga hur rosten har upkommit kan dock uppdatera med en bild!

Hoppas verkligen dem tar det. Uppdaterar här när jag får svar nu i veckan =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.