|
|
|
|---|---|
|
I år är dags att avyttra familjens sommarbil sedan 1998. Sannolikt inte den bästa 750n i Sverige, men ganska påkostad och i mycket fint skick för sin ålder. Definitivt bättre än dom som ligger ute till salu just nu. Den har gått 30000 som de flesta andra. Det är väl det negativa. Men aldrig någonsin på vintern. Eftersom den rullade i Bayern innan (alla papper finns) har den knappast sett vägsalt, och det märks på bilens underrede och avgassystem. Kan ärligt säga att man inte behöver oroa sig för någon rost på denna bil, någonstans! Lackad på firma i originalkulören Burgundrot 2010 (alla dörrlister bytta samtidigt) Nytt chassi (M-fjädrar och framdämpare) 2009 Ny kardan, bränslepumpar, "bromsbomb", bromsar, vindruta, bakdäck. Mycket fräsch inredning från 750-93 i buffel-helskinn (konsoler och dörrsidor komplett i läder) och intarsiaträ Fälgarna är Stjärneker 17" original, tidsenliga. Dock är de i bruksskick (skulle behöva lackas) och klimaten kyler inte heller efter 1,5 års stillestånd (funkade klockrent vid nedställningen). Droppar olja vid servopumpen (har det gjort i 10 år och man får fylla på vartannat år). Finns ett fåtal andra småbrister, men den har körts så utan problem. Är tänkt att besikta och sälja under sommaren. Vad tror ni man kan få? Lägger inte ner mer pengar nu än att få den genom besiktningen. Tycker själv att iaf 20tkr borde man få med tanke på det utvändiga skicket? Men har ingen direkt koll på vad det finns för intresse för gamla V12or idag. Uppskattar er input. M3 E36 i Sverige Länk | |
|
Due... kan du PM:a mig är du snäll, så kan vi byta mail eller så. Jag kan nämligen kanske vara intresserad. Jag gillar nämligen gamla V12:or M70... Som du kanske ser... |
|
|
PM:ade till dig! M3 E36 i Sverige Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.