|
|
|
|---|---|
|
Har en 330i (m54b30) som går upp i temp. Har letat efter andra inlägg med liknande fel men känner inte att jag hittat någon med samma symptom. Jag har bytt vattenpump och termostat och luftat men problemet kvarstår. Om man står stilla på tomgång eller varvar så går den inte upp i temp.. men så fort man börjar röra sig så tar de inte lång stund innan nålen börjar stiga. Bra komp i alla cylindrar och det är varken vatten i oljan eller olja i vattnet, den ryker heller inte. Va tror ni det kan va för fel? Är det bara förbereda sig på topplockspackning/spricka i toppen tro? Tacksam för svar! | |
|
Du har nog fortfarande luft i systemet tyvärr. En spricka eller topplockspackning borde du upptäcka genom att den drar vatten eller det kommer in avgaser i vattnet. |
|
| Så du tror det räcker med att bara lufta igen? | |
|
Jag har läst att dom är tjuriga att lufta , så jag tror att det räcker att du försöker igen. Lycka till.. |
|
| Som jag har fattat de så är e46 buslätt att lufta, Årsmodellerna före är tokjobbiga, men har för mig att från e46 och uppåt ska bmw svåra kylsystem vara åtgärdat! Rätta mig nån om jag har fel | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.