|
|
|
|---|---|
| Krav: årsm från -08, manuell, diesel, samt under under 150k. Import går bra, men då måste det finnas full dok =) | |
|
Varsågod Länk Wilhelm Svenselius |
|
|
Trevligt val - jag har en själv som du ser. Det är den roligaste bilen jag haft i hela mitt liv! Det enda du skall lägga till är Msport-stötdämpare, då blir den ju lite sänkt också och då blir den roligare att köra. |
|
| varför måste det vara en diesel? | |
|
Sannolikt för att han vill ha en diesel. :) |
|
| som sill och makaroner ... | |
|
BMWs moderna dieslar är helt underbara motorer till en cab. Prova! Wilhelm Svenselius |
|
| Längtar till säsongen. Se dieselljudet som en övergång till det vinande el-ljudet!! | |
|
Jo, de sexcylindriga dieslarna har ett motorljud som är maffigare eller likvärdigt med de flesta bensinsexor. Lite manligare, mörkare motorljud och gångkultur än bensinsexorna. De fyrcylindriga dieslarna har väl inte överdrivet läckert motorljud men de är trevliga att köra. |
|
| det jag menade var att diesel oftast är dyrare än en bensinare med samma motorstorlek.. kör man inte mycket utan bara glider tror jag en 118 eller 120 är minst lika bra | |
|
Ja, det är väl klart att en bil med dieselmotor är dyrare än samma bil med motsvarande bensinmotor - dieselbilen är bättre! :) |
|
|
Hur går det med ditt E88-letande? Får jag ge några tips? Förutom allt tjafs om flaps och kamkedjor. (Som händer typ en gång på miljonen): Många E88:or har problem med felkonstruerat sufflett-maskineri. Det är något felaktigt i fällningen som orsakar slitage och slutligen ett litet hål på vardera sidan. Det åtgärdas genom att byta sufflett (dyrt) samt byta två av armarna. Det här är så pass vanligt att jag ofta sett defekta suffletter till salu på tyska Ebay. Sen har fotrumsmodulen gått sönder ibland har jag hört. Båda dessa saker har hänt mig. Då stannar hela suffletten för då kan den inte manövrera någon av sidorutorna - och då stannar även suffletten som du förstår. Berätta gärna hur det gått annars? |
|
| Kollar dagligen, men ganska dåligt utbud till rätt pris, utr, motorval (120d el 123d)... Vill ju inte klippa den 1a som dyker upp... :( | |
| Jasså, det var väl en 1:a cab du ville ha? Öööhhh dålig... :) | |
|
Alexander: när det gäller suffletten, det är inte så att felet beror på att vissa ägare struntar i att fälla upp taket och låter den stå för länge i nedsänkt läge? Gäller framförallt bilar som står nedcabbade i bilhallar i under lågsäsong. I stort sett samtliga 997 cabbar jag kollade på hade samma problem som du beskriver - fick också min utbytt av handlaren och så här i efterhand är jag glad att det gick på garanti... En cabbe skall gärna stå med suffletten uppdragen så den spänns ordentligt. |
|
|
Jag kanske kan tänka mig en BMW diesel igen men inte i en cab. Verkar inte vara någon större ekonomisk vinst att importera en 1-serie cab. Men för att få större utbud så kan det ju vara ide. |
|
|
125 E88 måste ju vara en av de mest prisvärda körglada cabbarna! (och chipvänlig...) //GF |
|
| Jag skulle gärna haft en 125:a istället men hittade ingen bra till vettigt pris. | |
| Ingen aning om Porsche - men jag har inte låtit min stå i nercabbat läge så som du beskriver så jag tror inte det är så på BMW. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.