AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.555

Bränslepump E61 LCI 520d -09

SD
7
SDJ
520d Touring -09
Hej
Jag har ett konstigt ljud, låter som det kommer från bakre delen av bilen (520d -09).
Gissar på att det är bränslepumpen svårt att beskriva ett ljud men det låter hårt surrande ungefär som ett trasigt lager. Jag hör det efter att jag slagit av bilen och har även märkt att den kan börja låta även en stund efter att den stängts av för att låta en stund och sedan sluta. Har antagit att den tappar tryck och bygger upp det igen. Kan en dålig pump släppa tillbaka bränslet?
tips och ideér mottages gärna.

Har tittat efter ny pump och det verkar finnas fyra varianter till min modell, med eller utan värmare och med eller utan nivågivare i kombination.
Har inte värmare men vet inte om jag har nivågivare eller ej. Hur vet man det?

//Jesper

sdj
Du har inte funderat på om det är kompressorn till nivåregleringen som sätter igång?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Kan det inte vara kompressorn för nivåregleringen som börjar krångla för dig då? Ett känt fel som kan drabba 5-serietouringarna efter några år.

Finns mycket skrivet om det på forumet.

Mitt tips är att kontakt Dr Per på Länk så får de göra en felsökning och komma med ett kostnadsförslag, oavsett om det är bränslepumpen eller nivåregleringeskompressorn så hittar de felet.

Mvh
Asken
SD
7
SDJ
520d Touring -09
Tack för tipsen.
Tror dock inte att jag har nivåreglering (om det inte är standard)

sdj
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Standard på alla touring (E61) med nivåreglering.

Mvh Jonas B.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.