|
|
|
|---|---|
|
Hejsan jag står i begrepp att köpa en 525 -04 e61 på sthlm bilgrupp undrar lite om ngn här har erfarenhet av bilgaranti solid. Är det värt att slänga in 4000 för ett år. Bilen har gått 11500 mil. Vad tycker ni? Jag får lite taskiga vibbar av dessa garanti företag. Brukar inte köpa bilar på företag men har man inte typ 6 mån garanti ändå `konsumentgaranti`. Bilen kändes vettig och går lös på 80000. | |
|
Den är inte värd pappret villkoren är skrivna på. Jag har skrivit om detta tidigare, men PM:a mig om du vill ha mer information. |
|
|
Såhär skriver användare på Rejta om företaget som säljer bilen Länk Har du nån länk till annonsen för bilen? Det går inte att avtala bort konsumentlagstiftningen men handlaren kan friskriva sig för vissa moment. Seriös näringsidkare eller vimpelhandlare är frågan? Jag hade inte lagt mina pengar hos denna firma men det är jag det. Lycka till! Asken |
|
| Jag fick medelgarantin Solid när jag köpte. Funkade ok (utnyttjadevden två ggr), jag fick några saker bytta på den. Det negativa var att jag inte fick välja verkstad fritt och den jag valde gjorde inte ett superjobb (glömde packning vilket orsakade oljeläckage o en ganska dyrv rep inkl felsökning för mig). Totalt gick jag dock plus. Varje besök kostar dock felsökningspengar för dig sedan ger verkstaden en diagnos som antingen täcks eller inte av fsk. | |
|
jag köpte min bil därifrån iår! KLÅPARE! KÖP INTE ! solids garanti är värd NOLLL! ja har problem med momentomvandlaren men solids favoriserade verkstad säger att den mår toppen. jag kommer dra det vidare till bmw och låta dem undersöka momentomvandlaren, om de hittar fel så kommer ja köpa upp papprena på solid. tror att deras favoriserade verkstad får betalt för att inte göra jobben... och får löpande andra jobb istället från solid. problemet är om du skippar solidgarantin.. DÅ kommer säljaren att säga: aaamen de här hade solid täckt... jag vill skriva så många fula glåpord om dem här på AP... men då hade ja blitt avstängd.. SKIPPA DEN BILEN överhuvudtaget. jag har under detta år fått byta: torkarmotor bak, glödstift, glödrelä, huvudtermostat, egr termostat, bromsrör, batteri... ! KÖP INTE ! AVRÅDER DIG |
|
| sedan blev jag även lurad på den verkstaden jag blev hänvisad till...!! | |
|
sthlms bil och lurendrejeri HAHAHHA hoppas du inte faller för deras skitsnack, |
|
| Jag ska betala resten och hämta ut min nya (-07) bil i nästa vecka - handlaren envisas med att skriva "Sani måste teckna försäkring hos Auto-Concept vid köp av den här bilen, för att detta priset skall gälla"....jag hade övervägt garanti ändå iosf (innan jag läste på om Auto-Concept), men jag gillar inte den här typen av attityd med påtryckningar från bilhandlaren i fråga!? | |
| (Detta är inte samma handlare som diskuteras ovan dock, utan en här i Gbg-trakten) | |
|
Det är väl ett sätt för firman att kringgå sitt eget ansvar. Dvs man "tvingar" kunden köpa en försäkring, och på så sätt hänvisa eventuella fel till försäkringsbolaget istället för att själva reda ut problemet. |
|
| acey, kan de verkligen smita undan sitt ansvar på det sättet? När jag köpte min bil fick jag en Solidgaranti på "köpet". Den såldes in till mig som ren extrabonus. Nu har inget hänt med bilen, men gick jag på en blåsning? | |
|
Nej, de kan inte göra det enligt lag, men de kommer helt säkert att försöka. Det går inte friskriva sig från konsumentköplagen. Men jag skulle tro att de stenhårt i det sista kommer försöka få dig att vända dig till försäkringsbolaget. Mindre seriösa firmor räknar med att de flesta inte orkar med en rättsprocess, och skiter oftast i icke bindande instanser som ARN. OBS! Alla firmor som erbjuder dessa försäkringar är inte oseriösa. Det är ofta en extra tjänst som de kan sälja på dig eftersom de får provision på varje försäkring. Däremot är det en hel del firmor som slutat erbjuda försäkringarna eftersom de är så dåliga att det istället blir en badwill för handlaren. |
|
|
Sani: Det finns en tråd på AP om en person som haft stora problem med Autoconcept. Som acey skriver så gör firman det här vanligen för att kunna skjuta ifrån sig ansvaret (vilket inte är okay enligt lag). Jag skulle inte handla av en firma som beter sig så eftersom det tydligt visar att de inte vill följa lagstiftningen som finns. Angående Drifters erfarenhet så har jag åtminstone bevis på en Porsche Cayenne jag tittat på som fått både kardan och stötdämpare (eller nån komponent i dem, minns ej exakt) via Solid så helt värdelös kan den inte vara. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.