AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.259

Skum E91 till salu

Sida 2 av 2
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Jag tycker inte att det ska vara vårt ansvar, dvs gemene mans, att behöva kolla upp en bil om man går till en handlare. Den kompetensen finns inte generellt.
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Det står ju "Steering: rechts" i rapporten.. Bilen på bilderna är vänsterstyrd vad jag kan se =)

Diesel-räsern
/Rickard
Att en bil har haft många ägare behöver egentligen inte betyda så mycket. Det är ganska vanligt inom bilhandlarbranchen att en bil köps privat från en privatperson till en handlare privat för typ 100.000 kr. Handlaren säljer sen bilen till en bilfirma för 120.000 kr. Bilfirman säljer den för 130.000 men har haft kostnader som dras av i bokföringen, dvs vinsten blir 0 kr.

Handlaren har då tjänat 20.000 kr på bilen. Men tror ni han skattar för det? Då inget behöver bokföras så är det svårt för skattemyndigheten att bevisa läget.

Så två försäljningar på kort tid betyder inte så mycket annat än att det är en skatteteknisk grej som bilhandlarna har för sig.

Sex ägare på fyra månader är dock mer skumt. Här handlar det nog mer om att fippla bort ansvaret för en oegenhet.
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Rent krasst så borde det iofs vara försäkringsbolaget som är den rättmätiga ägaren till bilen.

Jag tycker också att handlaren har ett visst ansvar i med vad man säljer, men sedan är ju också hur långt handlaren ska gå för att ta fram information. Jag har tur som vet hur jag ska få fram information om en BMW, men när det gäller andra bilmärken har jag inte en susning, om det ens är möjligt.
garfunkah: För VWgruppens fordon gäller samma som för BMW ISPA. Så kontakta en VW/Audi/Seat/Skodahandlare/verkstad så får dem fram lika mycket som BMW kan. Inklusive mycket detaljerad utrustningslista. Bör vara likadant för MB. MB byggda mellan 1983-2006 får man fram lista på via en rysk sida. Via den kunde jag se att en E55 AMG W211 var intagen från Puerto Rico men saknade helt USA-lampor, baklucka, misstänker att den hade överflyttat chassinummer. Den anmälde jag till larmtjänst. Men hörde inget från dem, den stod hos en bilhandlare för 7-8år sedan.

Mvh Stephan
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Såld?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.