|
|
|
|---|---|
|
Hej! Då jag köpte min bil sa tanten att park varnaren var urkopplad sedan lackering, och då jag via datorn inte får kontakt med den så antar jag att dom dragit säkringen eller nåt sånt (lampan på knappen för backvarnaren blinkar hela tiden) Kollade säkringarna i handskfacket men ser inte ut som att den sitter där? Min tyska är väl kanske inte den bästa heller så det hjälper inte :) Någon som kan säga vart säkringen sitter, eller andra tips? :) tack! | |
|
Jag har för mig att styrdonet för PDC sitter i reservhjulsbaljan på E61. Kolla där. |
|
|
Thomas.b; Förmodar att du som jag har fukt I systemet. Kan antingen vara en av de 4 sensorerna fram eller bak eller själva styrenheten. Vanligt förekommande fel på E61'or.....vet inte hurvida det är ett generellt fel på E60 sedanen.....förmodar detta. Har haft och har ännu samma problem vintertid eller med myckeet fukt och regn ute......funkar enna veckan inte sen vintertid och/eller med mycket fukt ute så blinker lampan bara och anger 'PDC malfunctioning'. Pilade loss sensorerna (klydigt som fan men går o göra utan att demontera spoilers...tokade och rengjorde...sen funkande det ett par månader...men felet kom sedan tyvärr tillbaka. Orkar inte bry mig mer då vi redan haft så mycket problem med bilen generellt sett på alla sätt o vis, så jag kommer sälja eller byta in de inom kort I vilket fall...vi tog ut bilen sprillans ny 2005 och nu efter nästan 10 år och 20000mil har det varit ett mardröms ägande....kanske det är så med alla bilar men förväntade mig klart mer av en ny BMW 5-serie. Många barndomsfel som säkert åtgärdats med LCI och efterhand...BMW är ju inte direct glada o hjälpa I vilket fall...blir oftast återförsäljaren som får ta smällarna...... Men men, kan vara att något bara missat att som du skriver koppla in kablarna rätt efter omlackeringen....I annat fel som sagt ett vanligt förekommande fel på E61 pga vatten, fukt, is, snö etc. Lycka till!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.