|
|
|
|---|---|
|
Hej Helt plötsligt så har bilen börjat vibrera vid tomgång, ibland kommer det direkt när jag släpper gasen, ibland efter 15-20 sekunder, det känns som att den går fet och nästan spottar och ska stanna. Men om jag gasar på litegrann så släpper det, men det kommer dock tillbaka efter en stund igen på tomgång. Vad kan dettaa bero på? BMW E39 523iAT 1997 "Angels Dance and Angels Die..." - Jim Morrison | |
|
Hej jag har samma problem kom för nån dag sen, vibrerar på tomgång och försvinner så först den får lite gas. Dock går den som den ska annars. |
|
| Exakt! Idag var det mycket mer än igår. Så fort man varvar lite så försvinner det, motorn spinner som en katt i alla andra lägen. Men då fort msn släpper gasen då kommer det tillbaka ganska direkt... | |
|
Jag har då uteslutit tändspolarna för den blir sämre när man drar ut en kontakt efter en. Har inte haft bilen mer än fyra dagar. Väldigt störande fel då den går skit bra annars. hoppas nån som har lite koll på bmw ser detta. |
|
|
Har ni kollat om ni har någon felkod ? Är tomgången lägre än normalt när era bilar bråkar ? Kan ju tänkas vara någon tempgivare som bråkar eller tomgångsmotor som inte är som den ska vara. |
|
|
Verkar som min hänger sig kvar lite på varvet innan de sjunker ner typ 1000-1100. Lika mellan växlarna så varvar den upp. |
|
| Det låter som ett kärvande spjäll eller något , men kolla om du har felkoder med en dator. | |
| Ja man skulle försökt få ta på en dator, lite störande att de kom ett par dagar efter man köpt den liksom. | |
|
Yes! Jag tror jag hittade felet... var ute och motortvättade kärran ikväll och såg att oljestickan inte var ordentligt itryckt, ploppade tillbaka den och startade bilen, den stod på tomgång i 10 minuter och inte en enda vibration eller konstigt uppförande! Det måste vara den som var boven ;) Pmperformance, du kan väl kolla din och återkomma! |
|
| ja de lär jag kolla imorgon då. Rusar din upp på 2000 varv vid kallstart med? | |
|
Har också små irriterande vibrationer på min 523 97- ska börja felsöka imorgon |
|
|
Efter att ha kört bilen till jobbet idag så vet det inga vibrationer på tomgång! Fan så skönt med enkla fel :) "Angels Dance and Angels Die..." - Jim Morrison |
|
|
hur kändes dina vibrationer nysa81? |
|
|
Min 528a gör samma sak på tomgång men jag har ingen kamlägesgivare ansluten nu då förra ägaren klippt av den när han skulle byta vevgivaren som gett felkod Får se på måndag om den slutar med den nya givaren, kan återkomma om resultatet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.