|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Här är art.nr på den första M6an, dvs mars 2004 36 11 7 835 146 81/2JX19 ET:12 36 11 7 835 147 91/2JX19 ET:17 Artikelnumret på fälgarna på sista M6an, dvs juli 2010 är samma. Länk Visst, de kan ha ändrat färgen på fälgarna men på alla bilder jag sett så har alla fälgarna den svarvade blanka ytan precis som på M3 E46 Edit: Här är alla fälgarna som fanns att väja till 6-serien, och jag hittar bara en nyans av Style 167 Länk |
|
|
Blir lite osäker nu när jag börjar tänka efter... Möjligt är att "då jag börjar bli gammal" har blandat ihop detta med att dom beställde samma bredd till både bak och fram. ??? Men jag har fan för mig att dessa fälgar var betydligt mörkare än de vanliga man såg på M5/M6... |
|
|
De är mörka/antracit mellan ekrarna sen är de spegelblanka på ekrarna så i vissa ljus kan de uppfattas som mörkare. Riktigt snygga fälgar hursomhelst. Jag ska totalrenovera mina snart och jag funderar på att lacka hela mörkgrå med riktigt mycket klarlack på. |
|
|
Plockade av framfälgarna och artikelnumret samt övrig märkning ser "original" ut. Vikten per fälg inklusive däck (255/50) är 25,3 kg (om någon skulle vilja jämföra......). Fälgarna är i princip i nyskick men på ena fälgen är det betydligt svårare att se märkningen vilket kan tyda på att omlackering har skett. Färgen är typ grafitgrå och passar väldigt bra till en svart bil. Jag har folierat inredningen med matt kolfiber och njurarna lackades i samma färg som bilen i samband med att jag monterade en kolfiberläpp från Schmiedmann. Bilder kommer! Mvh Henrik |
|
|
Boris73, Vi kommer att ta väl hand om den. Min 6-åriga son tycker den ser grym ut men att ljudet är mesigt (??!!??@@!!??......NASCAR skadad?) jämfört med 928:an med X-pipe och utan slutburk.(han lär väl äntligen ta på sina hörselskydd när "rätt system" har monterats). Mvh Henrik |
|
|
Originalfälgarna är blanka på ekrarna, ordentligt blanka. Är de i en annan färg så är de omlackade om de är original. Hur monterade du läppen? Skruvade du fast den direkt i fronten eller borrade du hål och satte fast den med mutter och skruv? Bilder tack :D |
|
|
Då är fälgarna lackade (ser väldigt bra ut). Läppen monterades med rostfri mutter, skruv och bricka. Montera av fronten (försök inte att dra av slangen till spolarvätskan utan kapa den vid kopplingen) och passa in läppen (börja i mitten och jobba "parallellt" utmed sidorna). Passformen är mycket bra. Bilder kommer under helgen. Dax att plocka ut den på lördag :-). Mvh Henrik |
|
|
Tack! Läppen gör hela fronten tycker jag, original så känner man att något saknas där. Ser fram emot bilder på pärlan! Skapa en profil på garaget.org så kan du lägga upp bilder och info om bilen där! |
|
| Blev precis AP promedlem. Hur lägger jag in bilder i denna tråd? | |
|
Du kan lägga in bilden i din profil under bilar sen kan du göra en länk! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Done! Länk Tack! |
|
|
Done! Länk Tack! |
|
|
Simme_phille/ lol att din son tycker den låter mesigt :) Avgaset som du kanske märkt är faktiskt ombyggt. Personligen så tycker jag att den under gaspådrag och varv låter hur grymt som helst utan att vara för högljud på tomgång. Letade igår efter lite dokument jag har på bilen från Turbocenters Stockholms bromsbänk. Tyvärr utan framgång :( Dyker dom upp så kan jag skicka dom till dig. Har du haft nån bil tidigare med BMW V10:an? Eller kört andra M5/M6? Tänkte mest på om du känner karaktärsskillnaden mellan andra och den du nu har? |
|
|
Tycker själv att den låter/går väldigt bra. Vet du vad som är modifierat? Var det turbocenter som utförde ombyggnaden? Jag har tyvärr inget att jämföra med men det kanske kan ske vid någon BMW-träff till sommaren. Väldigt tacksam om du skickar dokumenten till mig (även andra dokument om du har). Hittelön:-) |
|
|
Boris73, Slutburkarna verkar vara original (Boysen). Vet du om ngt annat är modifierat? Är toppfartspärren borttagen? Tacksam för svar. Henrik |
|
|
Henrik Det som gjordes är den ombyggnad jag nämnde på avgaset. Ingen stor ombyggnad utan mest för att få ner motståndet som är onödigt högt. Tillvägagångssättet för detta ser du om du räknar katalysatorer;) Dom extra 2 är borttagna. Men dom har ju ingen funktion förutom att dom just lägger på för mycket motstånd. I övrigt så är jag inte helt 100 på vad som utfördes, det jag vet är att jag gav Claus fria händer att försöka få till en så bra karaktär som möjligt, vilket jag tycker han lyckats med. Han tog hjälp av en norsk firma som bygger kompressorkit till V10:an. Dock inte det ingrepp jag beställde ;) Fartspärren är borta. Om du vågar och hittar nån bra väg så skulle de vara kul att höra hur fort du fått upp den i? Själv vågade jag mig på 315 km/tim uppmätt med Gps. Begränsningen då var jag, bilen hade riktigt bra drag även i den hastigheten. Claus bromsade den innan dom började med den. När allt var klart så fick vi ca 75hk mer och ca 50 i vrid. Men de var kurvan på vridet som var de trevligaste. Maxvridet var förvisso högre, men den låg redan från 6000 på väldigt högt och höll betydligt längre än innan. Har för mig den inte mattas av förrens ca 8500 varv. Varvspärren är om inte borta så ställd betydligt högre. Har inte direkt provat, men vet att man varvar 9000 utan att den känns konstig. Ska kolla lite extra på vad jag kan hitta i form av dokumentation. Ha de bäst Björn |
|
|
Boris: Fick ni 75HK extra genom att byta avgas? Det låter osannolikt om du frågar mig. 7,5 HK kan jag köpa men 75? |
|
|
Nej såklart inte bara avgaset. Kommer inte ihåg vilka andra hårdvaror som byttes. Sen såklart mappning/chippning på de |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.