|
|
|
|---|---|
| Hej, ska idag åka och kika på en 525iA E34 -90. Ser ut att vara i jättefint skick osv, har dock en fundering. I trafikregistret är bilen reggad med 155kw alltså 210hk. Mig veterligen är det 535an som ligger på 210hk. Kan bilen vara registrerad med 535 motorn? Ägaren har ingen info om detta då bilen är importerad. Mvh Erik | |
| Ja precis den tanken har slagit mig med. Men det står i regbeviset att det är en 525iA... Tycker det borde väl stått 535 där också då? | |
|
Import? Om det är det så tror jag sannolikheten är mycket hög att fel siffra skrevs vid registrering. __________ Mvh Grelle |
|
| Mkt sannolikt ja, men är så konstigt att bilen står som en vanlig 525, alltså allt är 525 utom själva effekten i papperen... Jaja får avgöra efter jag kikat på bilen. | |
|
Vad har den för chassinummer? Är det en 535i eller 525i när den lämnade BMW? 155kw är för övrigt 211hk. Av någon anledning har transportstyrelsen infört en felaktigt inräknade från kw till hk. Väldigt väldigt många skriver fel HK. Till exempel har Passat R36 300hk och inte 299hk. Mvh Stephan |
|
| För den som är intresserad kan jag berätta att bilen är en 525iA i grunden från fabrik, med utbytt motor till M30B35 från 535i då alltså. Kan för övrigt säga att jag köpte bilen, är nu ägare till en fin e34 :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.