|
|
|
|---|---|
|
Hej! Mina dörrar skramlar när man kör i gupp. Jag har läst nånstans nån fix för detta men kommer inte ihåg vart. Har för mig att det hade med klackarna att göra som sitter på dörrarna? | |
|
Om skramlet blir bättre om du sänker rutan så byter du gummilisten som ligger mot a-stolpen och taket. Det är en filtlist, filten blir dålig med tiden så att gummit ligger emot karossen = knarr. T.ex. när man sliter upp dörren i minusgrader och det varit fuktigt på listen när man parkerase så slits lite filtmateial bort. Kostar ca 500kr per framdörr. Tillfällig fix är att smörja listen med Wurth Gummipflege. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Dörrnäsorna dvs låsanslagen blir slitna så att det glappar märks vid körning på ojämn väg.Man kan testa genom att linda eltejp runt anslaget och se om det hjälper isåfall får man byta dörrnäsor på de dörrar som det låter ifrån. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Då ska ljudet kvarstå med rutan sänkt 1cm. Så kan man skilja på dörrnäsa och filtlist. :) | |
| Tror det är listen som sitter på själva bilen (förarsidan) som är boven, då den är väldigt sliten. Lite mer och svårare att byta. | |
|
Säker? Den är ju inte pressad mot på samma sätt som den övre/yttre listen på dörren. Testa att smörja in den övre filtlisten med gummivårdsmedel. |
|
| Würth nånting, heter det väl? | |
| Wurth Gummipflege | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.