|
|
|
|---|---|
|
Hej! Idag märkte jag på genomsnitt förbrukningen låg på 12,4 km/L, jättelustigt eftersom ligger alltid på 8,2 i snitt. Jag nollställde och fortsatte köra, då märker jag när jag gasar så sjunker genomsnitt förbrukningen men när jag slutar gasa men då går den upp mot 40-50 km/L , vad kan det vara för problem? Måste också tilläga att den momentana bränsleförbrukningen verkar gå rätt, det är utan den genomsnitt förbrukarn som är nånting fel på. | |
| Ingen som vet? | |
| Tänk på att du skriver KM/L och inte L/Mil. Om du gasar hårt så sjunker antalet km du kommer på en liter. Däremot om du räknar liter per mil så ökar det ju om du gasar hårt. | |
| Jag har en BMW 320i e46 -04 den drar i genomsnitt 1,1 liter, nästan alltid men då är det ganska mycket köra 300 m sen stanna, men om jag kör motorväg 2-3 mil går den ner till 0,6-0,7,0,8 | |
| min genomsnitt förbrukning är precis 8,2, som du skrev. | |
| Känns som det är något fel, det är tok för högt 40-50 | |
| Menar ju självklart 40 L/km, slarvfel ifrån mig | |
|
40L/km är ju åt helvette kan ju inte vara det du menar. Min 320 drogg runt 0.84 snitt |
|
| Ja det är ju det jag menar, sen sjunkar det när jag gasar för fullt, då hamnar jag på 15-20 L/km fan satte fast en papperskorg på förarsidan mot växellådan, måste fan vara nån sladd jag har kommit på :( | |
|
Så vad du säger är att efter 3 mil har du förbrukat en hel tank - 15-20 L/km? Du får nog räta upp dina uppgifter mer noggrannt för att någon skall veta vad du varit med om. Vilken display tittar du på, mil att köra innan tank tom, medelhastighet eller snittförbrukning per mil? |
|
|
Nip, det han skriver är att det skett efter 3 km... hejnej. Du ska få några tips: Läs igenom dina inlägg innan du postar. I samma mening som du pratar om att använda gasen dyker en papperskorg upp utan något som helst skiljetecken. Hur tror du att en utomstående ska kunna följa med i resonemanget då? Använd stor bokstav och punkt. Ansträng dig att använda rätt enheter. Den enhet du mest troligt avser att använda är l/mil eller l/100km. Exempelvis drog min förra bil 0,8l/mil eller 8l/100km på landsvägskörning. Om du gör det och beskriver problemet så kommer du nog få bättre respons. __________ Mvh Grelle |
|
|
Låter som du växlat i menyn? Man kan i färddatorn ställa in liter/km eller km/liter om jag minns rätt. Då borde värdet minska när du kör hårt och öka när du kör "snålt" 12.5 km/liter=0.8liter/10km. Så dina 12,5km/liter låter väldigt normalt. (Vilket motsvarar 0.8liter/mil) |
|
|
Hej! Förlåt allihopa att jag har varit så nonchalant. Startade tråden utan att anstränga mig, och jag ber om ursäkt för det. För jag missade punkter, kommatecken m.m. Jag upptäckte detta fel under en måndag morgon påväg till jobbet, fick panik när jag såg det. Måste också tilläga att hade problem med kamkedja, bromsar, oljaläckage m.m. Som tur var täckte min garanti dessa kostnader. Men orkade inte gå genom ytterligare fel på bilen. Jag kollade noga idag och det stod fan km/L, inställningen hade ändrats sedan jag tvättade bilen i helgen (Rengjorde inne i bilen med en trasa) Nu har jag ändrat tillbaka till L/km Jävla klant att jag inte kollade noga på att det stod KM/L, var bombsäker på att det stod L/Km Tack för alla svar och hjälp ifrån er, länge leve Autopower :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.