AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.746

Hamster i instrumentbrädan?

Har som tidigare skrivit köpt en E 91 330 Touring - 07 för ca 1 månad sen.

Satt i bilen häromkvällen för att vänta på tjejen som gjorde ett ärende.
Bilen var avstängd och tändningen med. Efter ca 5 min hörs ett märkligt ljud i instrumentpanelen på vänster sida. Då menar jag ett högt skrapande (svårt att förklara) ljud som att det bor någon därinne...:-) har hört det några gånger nu. vad kan detta vara??

detta är min tredje E91 och inte hört något liknande tidigare...
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Kan det vara avstängningen till luft/ac. Vet att det kan låta på min e46 en stund efter man har stäng av bilen, och då antog jag att det är luft kanalen som stryps när bilen är av.
Ma
189
Max_k
530xD -12 m-sport
Låter samma på min. Ingen aning om vad de kan vara! Hade vart kul att veta vad den gör. Brukar bli när jag trycker i nyckeln och tändningen slås på. Men allt funkar då som de ska
Th
696
TheBear89
320i -01 (E46)
320Ci -01 (E46)
325xi -02 (E46)
X5 40d -13 (E70)
Haha, min e90 Lci har också en massa "hyss" för sig efter man stängt av den. På den låter det som att den stänger flapsen till klimatanläggningen =)
Skönt att det inte bara jag som hör saker...;-) kan nog vara något med klimatanläggningen. Tjejen har köpt en 325 E91. Får lyssna på den också en kväll...
Ka
585
Kaparn
640i GC -12
På min 523i E39 gick möss in genom ventilationen i bakre hjulhusen. Mössen åt bort det yttre gummit för att sig in där de bl.a. förstörde skumplastisoleringen i bagageutrymmet. De lyckades även ta sig in i kupen. Jag hade musfällor i bagageutrymmet i flera dagar innan jag kunde förbättra ventilerna med stålnät (millimeterrutat).
Bilen står alltid ute, men i carport (på landsbygden).
Jag bytte bil (E38) och i den och alla följande (två E65or, F01 och nu F06) har jag hört ditt mystiska ljud innanför instrumentpanelen. Men det har inte varit några möss i någon ytterligare bil, så tror du kan simma lugnt.
Men det är oförändrat samma ventiler i BMWs hjulhus. De passeras enkelt av motiverade möss. Kolla gärna att det mjuka gummit utanför plastgallret i varje luftventil är helt. Lätt att nå utifrån.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.