AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
5.055

Eftermontering möjlig av Connected Drive på F11 535d - 2012?

Visa användare
24
Stapelv
G31-18
Corvette
Går det efter programera Connected Drive på en -12.
Det är väl bara en mjukvara som ska in ?

mi
195
michael561
BMW 118iM -17
Om bilen har 6AE och 6AC (Teleservice och intelligent nödanrop) så ska det gå när BMW släpper sin "Online Shop". Såvitt jag vet är endast bilar tillverkade efter juni(?) 2013 utrustade med dessa två "grundkoder/hårdvara" som krävs.
mi
195
michael561
BMW 118iM -17
PS. Jag förutsatte att det är 6AK - Connected drive du menade....
mi
195
michael561
BMW 118iM -17
PS. Jag förutsatte att det är 6AK - Connected drive du menade....
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Du skall ha ett SIM-kort i bilen också. Vet inte om det "bara" är att trycka dit.

----
BMW CS/SC #6212
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
... en annan trevlig uppdatering på ConnectedDrive är att bilen nu inte bara visas i rätt färg, utan även med rätt utrustning - t.o.m. fälgarna är korrekta.

----
BMW CS/SC #6212
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Min visar fel inredning! Det ska bli intressant att följa utvecklingen av Connected Drive tjänsterna de kommande åren. Tutade på frugan som höll på utomhus i helgen, skitkul :-D
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
:D Bra tips. Måste prova...

----
BMW CS/SC #6212
Visa användare
24
Stapelv
G31-18
Corvette
Tack så mycket för svarena men jag har nog inte den koden så man kan få Connected Drive inkört i bilen :-(

Kr
205
KrilleKill
BMW 530e G30 -18
Min visar också fel inredning i portalen men allt annat verkar stämma. Känns som om systemet är väldigt belastat. Tycker väderappen i splitscreen läget fungerar lika ofta som den inte fungerar och ibland när man skickar kommandon till bilen blir det timeout. Hoppas de ökar kapaciteten på Connected Drive servrarna snart, belastningen kommer bara att öka...
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Det där med timeout/lång svarstid hade jag uppe med BMW redan i höstas. Svaret jag fick var att det skall vara så...

Någon som sticker förbi Elgiganten och köper dem en större laptop...?:P

----
BMW CS/SC #6212
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.