|
|
|
|---|---|
|
Går det efter programera Connected Drive på en -12. Det är väl bara en mjukvara som ska in ? | |
| Om bilen har 6AE och 6AC (Teleservice och intelligent nödanrop) så ska det gå när BMW släpper sin "Online Shop". Såvitt jag vet är endast bilar tillverkade efter juni(?) 2013 utrustade med dessa två "grundkoder/hårdvara" som krävs. | |
| PS. Jag förutsatte att det är 6AK - Connected drive du menade.... | |
| PS. Jag förutsatte att det är 6AK - Connected drive du menade.... | |
|
Du skall ha ett SIM-kort i bilen också. Vet inte om det "bara" är att trycka dit. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
... en annan trevlig uppdatering på ConnectedDrive är att bilen nu inte bara visas i rätt färg, utan även med rätt utrustning - t.o.m. fälgarna är korrekta. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Min visar fel inredning! Det ska bli intressant att följa utvecklingen av Connected Drive tjänsterna de kommande åren. Tutade på frugan som höll på utomhus i helgen, skitkul :-D | |
|
:D Bra tips. Måste prova... ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Tack så mycket för svarena men jag har nog inte den koden så man kan få Connected Drive inkört i bilen :-( |
|
| Min visar också fel inredning i portalen men allt annat verkar stämma. Känns som om systemet är väldigt belastat. Tycker väderappen i splitscreen läget fungerar lika ofta som den inte fungerar och ibland när man skickar kommandon till bilen blir det timeout. Hoppas de ökar kapaciteten på Connected Drive servrarna snart, belastningen kommer bara att öka... | |
|
Det där med timeout/lång svarstid hade jag uppe med BMW redan i höstas. Svaret jag fick var att det skall vara så... Någon som sticker förbi Elgiganten och köper dem en större laptop...?:P ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.