AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
5.925

Trådlös Spotify i BMW 535d F11 fungerar ej!

53
29
535d_Touring
535d F11 2011, M-paket!
Hej!

Har en BMW 535d F11 som jag nyss blivit ägare utav. Har en Samsung Galaxy S4 (Android) som jag lyckats koppla upp via bluetooth och får telefon i bilen att fungera bra med addressbok/ljud/meddelande osv.

Mitt problem är att jag ej kan spela spotify trådlöst i bilen. Finns det stöd för detta i bilen? Finns det mjukvara i bilen som behöver uppgraderas för att detta skall fungera?Bilen har option: internet-förberedelse (S614A), BMW online utökad (S615A, S616A), Combox, BMW Assist, USB/ljudgränssnitt.

Köra med AUX-sladd fungerar ok.

Mvh/Marcus
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
På min E93 '12 så går det att spela upp ljud från valfri musikspelare i telefonen i bilen, den beter sig som ett Bluetooth-headset helt enkelt. Jag har ungefär samma options som du, de som är relevanta är 633 eller 644 Preparation mobile phone Business. Har du någon av dem? 6FL USB/Audio interface är för att ansluta musikkälla via USB. Koder 612/614/615/616 tror jag är helt obetydliga i sammanhanget.

Här är en översikt: Länk

Wilhelm Svenselius
Funkar på min S3, men tycker tyvärr inte att Bluetooth strömningen är smidig och kvalitetsnivån på musiken från Spotify är allt annat än bra.

Så jag kör med USB sticka istället, mycket bättre kvalité samt lättare att styra. För det är lite halvlaggit med S3:an
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Jag gör exakt som du, mduck. USB-sticka ger bättre kvalitet och är lättare att styra. Dock är det ju inte alla som orkar hantera en "lokal" musiksamling, Spotify ger väldigt mycket musik inom nära räckhåll.

Wilhelm Svenselius
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Strömningen från Spotify är det inget större fel på (320 kbps). Skulle tro att det är omöjligt att höra någon skillnad i en miljö som en bilkupé med vägljud och annat som läcker in. Viss kvalitet förloras i strömningen via bluetooth, men för mig så kompenseras det genom den enorma katalog som man har tillgång till direkt i luren.
Jag tyckte det var så pass dålig kvalité så det gick bort direkt.
Förvånad då man ju trots allt är lite lomhörd då man inte är purung längre.
Men jag hörde en väldigt tydlig skillnad på strömmad och icke strömmad musik.

Så jag hade tänkt köra med Spotify först men det får bli med USB istället. Bara trycka dit en större disk
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Det är väldigt stor skillnad i ljudkvalitet mellan olika telefoner. Det är inte Spotify som är problemet utan resp apparat. Iphone verkar ge bra ljud medan det skiljer stort mellan olika Android med Sonys telefoner i topp där.
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
Jag har samma problem på min e82
53
29
535d_Touring
535d F11 2011, M-paket!
Hej!

Efter uppgradering till senaste mjukvaran som finns här:Länk så fungerar det nu ok för mig att spela Spotify trådlöst.

be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
testa länken... får följande:

ALWAYS UP TO DATE.
Software update.
Systems for smartphones, music players and tablets are developing all the time. This is why software update ensures that your applications and your BMW always keep pace with the latest advances. That way you can use your mobile devices in your vehicle whenever you want.

Software update with BMW ConnectedDrive.
To perform the software update via USB stick, you will require the USB audio interface (included in optional equipment codes SA 6FL, SA 6NH, SA 6NK, SA 6NL, SA 6NS, SA 6AE, SA 6NR) as well as the Control Display and iDrive. This offer is only available for selected vehicles manufactured after March 2010. Your vehicle can be updated provided that you have the ‘Software update’ option on your ‘Settings’ menu in the Control Display
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
får åka till bmw, å se om dom kan göra en uppdatering på bilen, verkar inte som att de går på att köra de hemma via usa:/
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.