|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
| More: Jag är inte tillräckligt gammal än för att köra Mercedes ;) | |
| Men....du är tillräckligt gammal för att ha förlegade åsikter, tydligen? ;) | |
|
Inte förlegat alls. Snittåldern på Mercedesägare är bland de högsta i branschen. Ironiskt nog är Porsche högre dock... ------- //Lövet |
|
Verdi |
En vinröd X5 är väl ingen ungdomsbil heller iofs. ;) |
|
Atleast it's a Beemer ;) Näedå. Jag har haft flera Mercor redan faktiskt. MB190 -87, MB E220 CDI -00 och en E270CDI -04. Trevliga bilar men inte riktigt det jag söker just nu. MB känns ganska "tråkiga" och gubbiga i min värld. Jag vet att det finns folk som inte håller med mig och det respekterar jag - precis på samma sätt som jag förutsätter att folk respekterar min åsikt. |
|
Verdi |
Absolut. Klart man föredrar BMW om det passar. :-) |
|
Men du kan inte jämföra dieseltraktorerna med ett AMG monster. Mercedeserna låter iaf rätt till skillnad mot dagens M bilar med där avgasljudet kommer kommer i högtalarna. :) Lite därför jag gick över till AMG. |
|
| Håller helt med om att en AMG inte går att jämföra med standard diesel C o E-klass. Visst, kanske inte lika sportiga chassien som M, men fantastiska motorer och oftast snyggare stylade faktiskt. | |
| Har du fått några intressenter på den vinröde än? "Konkurrenten" såldes ganska omgående. | |
|
Näedu det har varit stendött. Inte ett telefonsamtal eller mail sedan sist. På tre veckors annonstid (imorgon) så har jag haft TVÅ mail och ETT telefonsamtal. Och ingen av dom tre har varit intresserade. Blah :( |
|
|
Surt.. Bara och kämpa vidare. En idé kan vara att sätta "rätt pris" direkt i annonsen, sen vara hård med prutandet. Sen är de ju absolut sämsta tiden att sälja nu innan jul och ett par månader efter. Många har fokus på annat än bilköp. Själv brukar jag köpa bil i Februari, då brukar folk som annonserat länge över julen vara hyffsat desperata och man kan göra en del fynd :) Lycka till! |
|
|
Då var E63 AMG såld! Den som klippte till fick sjukt mycket bil för pengarna. Tror att liknande går för 700 000 kr. |
|
|
More: vad gjorde du utav din X5M, sålt? Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet! |
|
| Yes, X5M såld och nu AMG. :) Tänkte att jag skulle hålla mig några månader efter den men icke. Provkörde en AMG och slog till. Tur att vintern inte är här än så man kan gasa. Förhoppningsvis håller sig vägarna is- och snöfria ett tag till. | |
|
Kan tillägga att X5M var en av dom brutalare bilarna jag ägt, fart och utseendemässigt men AMG är i en klass för sig. Bara ljudet i AMG är en fröjd och då har jag inte ens kört med AMG-knappen intryckt så att spjällen öppnar sig. Ekonomin i nya M157 5.5l Bi-Turbo är mycket bättre än X5M. Mycket lägre förbrukning, billigare skatt och försäkring. Länk |
|
|
-nikeman Själv har jag läst nån undersökning att bilar över 100k är klart övervägande del som vill köpa hos handlare, ju dyrare det blir ju svårare är det, ofta måste priset vara det som avgör för att någon ska ta steget och sannolikt är det sådana som vi som sitter på forumet - entusiaster - och inte "vanliga" kunder. Vi ska själva byta till större bil, GT, X6, X5 är sådant som står med på listan, jag har tittat på din och tycker den är trevlig. Min fru vänder sig dock mot färgen direkt liksom den ljusa inredningen... Sannolikt är de flesta köpare ganska medvetna och vill ha "rätt" bil för sin smak. I vårt fall har vi en bil att göra oss av med också, viss del tar vi på finans och då är det inte en blancofinans lika skoj... Tror knappast det är bilen det är fel på utan förutsättningarna som inte är optimala. Den har relativt låga mil, bra historik, snygg (subjektivt) och vettig spec. |
|
Terry N |
AMG-bilen var mkt bra prissatt....fick benz-sug tillbaka där, men insåg att den kommer gå iväg fort. |
|
fredrik_wt: Tack för dina ärliga åsikter. Vi får se vad som händer. Den får ligga ute. Jag har ju tre månader på mig att sälja kärran :) |
|
|
Har du beställt något nytt istället? /Anders |
|
| Ajjemen. Det blev en cabbe till slut :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.