|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
| Siffrorna är nog liknande för marknaden totalt. Om vi säger att det säljs 1 mio begagnade bilar/år, så är skillnaden mellan Januari och oktober 40 000 bilar, eller 40% om man hellre vill. Rätt mycket för att bara vara några enstaka procentenheter. | |
Verdi |
Tack Lövet. Intressant. Däremot håller jag inte med om att skillnaderna är försumbara. 6% i det här fallet är bara drygt hälften av 10%. Dvs chansen att få en bil såld i oktober är nästan dubbelt så stor som i januari. |
|
Det som oavsett är viktigast är förstås korrekt pris och en attraktiv modell. Då kan man i princip sälja på julafton. /Anders |
|
| Inte helt lätt att sälja just nu i alla fall. Två veckor (so far) gör detta till en av dom mest svårsålda bilar jag haft. :S | |
| Två veckor är inte så farligt.. Efter 2-3 månader böjar det kännas tungjobbat..=) | |
| NiKeMan: Spontant..Ta bort dom 3 första bilderna och lägg in bild 6 som huvudbild + några till med dom fälgarna möjligen. | |
| Har du fått några bud? | |
|
X5 är horribelt svårsåld privat är min erfarenhet om man inte vill skänka bort den. Hade ett helvete för 2 år sen när jag skulle avyttra min e70. Min f11 sålde jag efter en dags annonsering för 2 veckor sen. Manuell 525d m sport som enligt forumet skall vara omöjlig att sälja pga manuell låda ;) |
|
| Personligen resonerar jag både som säljare och köpare så, att när det börjar bli såpass mycket pengar som kring 400k som vår bil gick för. Då är jag som köpare mycket tveksam till att köpa privat. Därför var det ganska självklart för mig att sälja vår X5 via en handlare även om jag förlorade lite pengar på det. Jag kan tänka mig att fler resonerar som mig och att det därför kan vara lite knepigt att sälja relativt dyra bilar privat. Eller? | |
|
Om bilen är så ny att den omfattas av maskinskadeförsäkringen kan jag inte se några problem alls att köpa privat. Finns nybilsgaranti kvar (minns inte hur gammal din bil var) skulle jag inte tveka en sekund. ------- //Lövet |
|
|
Visst, är bilen så ny att det är garanti är det Delvis en annan sak. Vår bil var drygt tre år gammal. Handlaren som sålde bilen gav dock en ganska lång beg garanti till köparen vilket självklart är en fördel mot att köpa privat. Jag kanske är överdrivet försiktig men uppe i 400k eller mer så skulle jag föredra att köpa av handlare. |
|
|
Nepp inte fått några bud. Fått ETT seriöst svar via mail - men han avböjde till slut och hänvisade till den udda färgkombinationen och sa att han nog helst ville ha en svart eller silvrig bil. Lövet: Bilen är en 11a och således finns ingen maskinskadeförsäkring kvar. Däremot så fick jag med 24 månaders Premium Selection garanti i somras när jag köpte bilen av BMW Theanders Bil i Lund. FIck ett tips av brorsan idag och slänga alla vinterhjulsbilder åt helvete, montera dit mina 22" hjul jag åkte med i somras och försöka sälja den så istället och bara skriva med i annonsen att vinterhjul på 18" medföljer. Länk till annonsen: Länk |
|
| Trots något udda färgkombo tycker jag bilen ser fin ut med bra utr. Det som handlaren som sålde mig nämnde var att enl deras erfarenhet så går 7 sits X5 mycket snabbare att sälja än vanliga 5sits. Din verkar vara 5 sits, så det kanske gör att försäljningstiden blir lite längre. Samt att det säkert stämmer att de flesta föredrar svart, silver etc. | |
|
Jag tror att det är färgen som gör den lite mera svårsåld. Sätt sista bilden först och visa den med de fetare hjulen. Normalt så tillhör X5 de lättare BMW att sälja. /Anders |
|
|
Maskinskadeförsäkringen gäller 8-10 år och 10-15000 mil beroende på bolag, så det har den... MVH Christofer |
|
|
Inredningen är ju superläcker men exteriörfärgen är lite mer speciell ;-) Tror dock du får ha lite mer tålamod. Det finns få köpare till denna typ av bilar. Det tar sin tid. Har du bråttom får du auktionera bilen då blir du av med den på några veckor. Fast då kan du ju inte styra över priset på samma sätt. ------- //Lövet |
|
|
Bara jag som tycker att e70 e lite högt värderad. borde den inte gått ner lite mer medtanke på f15. ? 400 för en schysst 11-12 e70. kontra lägga på 200 å få en f15. Den lilla lånekostnaden extra borde man tjäna in på fria servicar, lägre skatt, å halvförsäkrat i 2år. Tänker jag fel ? Är själv i köpar tagen på en x5 e70 har titta nu i nån månad å ingen blir typ såld. börjar mer å mer fundera på en f15 nu å då får man mer utrustning också känns det som. |
|
|
Lånekostnaden är en sak men den extra värdeminskningen är inte att leka med. Säg att du får tillbaka 100k av de 200k du lade extra 3 år senare. Det tjänar du aldrig igen på skatt, försäkring och service. ------- //Lövet |
|
| Lär torska 100k på en e70 också så det lär kvitta. Skulle snarare tro att e70 rasar mer isåfall. Känns som raset inte har varit än på e70. | |
|
OT: Morsan och farsan har precis köpt en Cayenne GTS -09. Har under någon månad haft koll på marknaden för Cayenne i prisklassen 250-350´ och objekten som är rimligt prissatta blir sålda förvånansvärt snabbt. Är lite förbryllad över att SUV:ar som är relativt dyra att äga blir sålda så pass lätt, särskilt så nära jul. Det finns ganska gott om nyare X5:or som gått under 10´ i prisklassen 350´ och uppåt. Har man ett attraktivt objekt och begär rimligt så borde det säljas utan problem... MVH Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.