|
|
|
|---|---|
|
Hej. Vi har börjat diskutera hemma om att ev byta bil. Sambon bestämmer mycket för att rädda husfriden... ;) men viss påverkan har väl även en toffel som mig. Har funderingar på dessa två: Länk Länk Vad har ni för tankar om dessa två modeller, objekten i sig, pris, handlarna osv? Söker en kombi av större modell. Mvh Martin | |
|
Vår 2.0T 2008 förbrukade motorolja som bensin. Helt sjukt! Jag hade valt A6 men med en annan motor. |
|
|
Jag har haft 2st A6 2,0T, gillar bilmodellen skarpt. Ingen av dom drog olja. Men Volvon som du länkar till har bara gått 4000mil = nya bilen. Jag hade valt Volvon i det här fallet som dessutom är topputrustad. Båda handlarna är gröna vad jag vet. |
|
|
Tittat en del själv på bla dessa alternativ. Ska du ha A6 så ska du ha just 2.0T om man får tro vad som skrivs på forum. Klart bränslesnålast och övriga bensinare tycks ha problem med kamkedjorna (sträckarna). Tyvärr är oftast 2.0T snikutrustade så är det viktigt gå på volvon. Volvon är ju modernare, kom 2008. Fräsch men lite tråkig. Spontant tycker jag dynorna i stolen är något korta. I övrigt sitterman bra. Tycke o smak. |
|
|
Lite lurigt med motorer på Audi, vill inte ha 2,4 eller 3,2. Vill gärna ha bensin dock, vilket innebär 2,0 tfsi och 2,8. 2,8 är inte lika vanlig varav jag tittat mest på 2,0. Egentligen har väl inte V70 varit något jag sökt efter utan var just de låga milen som gjorde att jag fastna för den, hade dock gärna sett att det var en summum då dessa ser lite roligare ut i alla fall med bland annat silvriga rails och lite bling bling runt rutorna. Vad tycker ni om begärda priser? Vad drog er/era Audi 2,0 i stadstrafik på ett ungefär? Mvh Martin |
|
| Min A6 drog 0,75 mellan tankningarna i min körcykel. Ren stadskörning får du räkna med minst 1,0 | |
|
Kan man hålla sig under 1,5 stadskörning så är det rimligt tycker jag. Och kan msn komma neråt 0,7-0,75 långkörning är det också ok. Antar att Volvon kanske drar lite mer än audin dock men troligen inte av avgörande karaktär. Mvh Martin |
|
|
Går du för Audin så kolla efter rost i dörrarnas nederkanter, plastlisterna som sitter där gnager hål på lacken. /Masten |
|
|
Tack för svar Masten. Har hört om rosten, men tror att det var värre på pre-facelift. För mig att de gjorde om listerna från 2009 och framåt som ska vara till det bättre, men kan ha fel. Irriterar mig dock på Audi och utrustning. Tex verkar USB/aux och BT vara extrautrustning och även rätt dyrt att eftermontera:( generellt verkar man vara mer tvungen att hålla koll på utrustningen på en Audi än en Volvo för att få med det mest banala sakerna. Mvh Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.