AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.825

Vettigt pris på beg 20" style 356 till F10

Ve
2
Verifyer
F10 530dA Xdrive M-sport -11
Jag har en uppsättning 20" style 356 hjul som satt på min F10 530d när jag köpte den. Jag funderar på att sälja dem och sätta på en eller två storlekar mindre hjul. Hjulen har gått ca 500mil, 3 av fälgarna är i nyskick medan 1 av dem har 2st mindre skrapmärken längst ut på fälgkanten. Jag såg att nypriset hos BMW är 53000kr. Jag önskar förslag på ett vettigt begpris.

Visa användare
376
Alleexs
M3 competition G81 -24
M6 E63 -07
540it e39 m-sport -01
Audi S8 V10 -07
Ingen aning om vad dom kan vara värda faktiskt, i Sverige så verkar folk ha svårt att betala för äkta fälgar och däck som begagnat. Replikor och original verkar ligga typ samma i pris. Kul när man köper, men inte när man säljer.

Är du sugen på att byta så har jag själv 18" Styling 328
V-Speiche som sitter på min 530d f10
Ma
92
Mattias99
750i F01
Z4 E89
En liten indikation kanske:
Länk
Vad snopet, jag köpte just fälgar och däck i veckan och hade annars varit intresserad. Jag skulle tro att värdet ligger någonstans kring 15-19 tkr iom att de inte är 100% felfria.

/Anders
Ve
2
Verifyer
F10 530dA Xdrive M-sport -11
Alleexs: Jag har redan köpt ett uppsättning begagnade 18" M350 hjul men tack för erbjudandet. Själv skulle jag nog aldrig köpa replikor, brukar de inte vara mycket tyngre än original, sen vet man ju inte vilken kvalitet man får.

Mattias99: De hjulen som du länkat till är ju också begagnade med minst en skrapad fälg vad jag kan se. De kostar 25000kr + frakt vilket brukar vara nästan ett tusenlapp.

Med känsla: 3 av fälgarna är som sagt spotless men en är lite kantskapad. Jag har lämnat in fälgar för reparation tidigare och det brukar kosta 1000-1500kr per fälg nu hade de iofs inte polerad kant utan de kunde spackla och lacka. Jag vet inte vad det kostar när de måste svetsa på lite aluminium och sedan slipa och polera, men mer runt 2000kr för en fälg borde det ju inte vara. Svårt att avgöra ett värde eftersom hjulen inte är värda mer än nån är villig och betala men jag tänkte utgå från runt 22-23 tusen så får vi se hur det går.

/Verifyer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.