|
|
|
|---|---|
|
Finns det någon utrustning som gör att det inte blir så blodigt att eftermontera bluetooth? Har hittat en potentiell E61 med navi pro som stämmer bra överens på övriga punkter men givetvis saknar den bluetooth. Gärna tips på tredje part som går att montera, men ser ju helst att den integrerar med onscreen, annars känns det inte värt det. | |
thekinglives |
kabel,mikrofon,hållare 1660kr mulf2 box 5500kr ny...begagnad? kodning 1500-2500kr Hur mycket billigare blir eftermarknads? |
| Är det inte så även på E61 att med vissa andra tillval så får man med mulf-boxen och bara behöver komplettera med mikrofon? | |
|
Hej, Har samma problem. Har endast AUX-in. Hittade dock denna som än så länge verkar fungera helt ok. Länk /Patrik |
|
thekinglives |
garfunka: om du har en mulf modul sitter den längst fram i bagageutrymmet, framför förvaringsutrymmen och reservhjul(där reservhjul skulle suttit) Har du usb så borde du ha boxen, lite osäker där. |
|
Annars så finns ju Dension 500S BT för eftermontering. Går på ~4500 och då ingår en OBDII-modul för enkel kodning... Såg dock att det var två forummedlemmar som haft lite strul med att få just kodmodulen att funka dock. Kan köpas här: Länk |
|
|
Jag har en E61 2009-09 med navi pro. Den har modulen MULF2 High sittandes under reservhjulsbaljan. Hur mycket kabelarbete är det för att installera och vart skall man dra kablar? Kan man själv uppna bluetooth i mjukvaran och isåfall vilket program och kabel skall man köpa? |
|
| Bumpar tråden för jag är också intresserad av att få svar på xenonfires fråga. | |
|
Trådlyft! Jag har Blåtand i bilen är det ens möjligt att streama music tex från mobilen just nu går det inte men kan man koda så det funkar? BMWCS medlem nr. 08105 |
|
|
Jag slängde in en parrot mki9000 + converso mute. Funkar med rattknapparna och installeras med bmw plug&play kablage. Dock inget som kommer onscreen men röstkommandon funkar utmärkt. Jag hade inga alternativ pga att jag inte har optiska kablar till stereon. Har man optiska kablar finns det många alternativ typ: Länk --------------------------- Min bil drar ingen bensin alls.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.