|
|
|
|---|---|
|
Hej. I helgen så var jag med om en olycka med bmw. Fick ett tattarkast i en korsning och gled ner i ett dike som tröskeln fick tag i så tippade över på tak. Blev liggandes på taket. Gick alltså jätte sakta så bilen fick inte så mycket stryk. en dörr och fronten. Men annars klarat sig förvånadsvärt bra så bilen är värd att lägga ner lite tid på att få och köra igen. Motorn är helt intakt (ingen synlig skada) Bilen blev liggandes på tak cirka 2 timmar innan vi fick den på rätt köl. Nu till frågan, Finns det någon krocksensor och liknande som måste återställas innnan man kan starta?krockkuddarna har inte löst ut. Kan oljan leta sig in på ställen där den inte skall? Och vad kan man göra åt det isåfall? Bilen är en BMW E36 320 M52B20. här är en bild på den i diket Länk MVH Per Hansson | |
|
Låt den stå på hjul minst lika länge som den låg på tak innan du startar. Kolla oljenivån innan start. Kan ha runnit ut olja genom vevhusventen så den blåryker en stund. Inget farligt. Inga krocksensorer som jag känner till. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Det verkar sitta en "emergency switch" på E36'an. Länk Satt precis en likadan på min E35 518i -93. Brukar sitta under baksätet och just min såg ut såhär Länk Om denna sensor bara är till för att informera andra styrsystem om att en olycka har hänt eller om den faktiskt är en fuel pump cut off switch är jag väldigt osäker på. En gammal Ford Fiesta som jag mekade med nyligen på hade dock en "riktigt" intertia swtich som klippte strömmen till bränslepumpen om bilen hamnade uppochner. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.