|
|
|
|---|---|
|
Precis köpt mig en bmw 535 -98 e39 och tänkte höra om någon kan veta vad detta kan vara: det är så att vid körning (spelar ingen roll vilken hastighet) så känns de som att bilen vill gunga fram och samma med farthållaren i. Känns lite orolig i växlarna under körningen så som att de skulle gärna vilja växla ner en gång men kan inte riktigt bestämma sig. Någon som vet eller haft samma problem? Sen så när man kommer tex vid en korsning och måste sakta ner så den växlar till 1an så växlar den ner hårt eller hur man ska förklara. ??????? Kanske är dålig på att förklara men gör iaf ett försök :-) | |
|
Låter som växellådan bråkar. Låg oljenivå kanske? Byt olja o filter, läs felkoder mm mm. Del1: Länk Del2: Länk |
|
| En annan sak du kan kolla är om du har ett friskt batteri. Min låda uppförde sig konstigt när mitt batteri var på väg att ge upp. Jag bytte batteri och alla problem försvann. Men det kan ju också vara låg oljenivå eller igenkorkat/smutsigt filter i lådan som Subsoil säger. | |
|
Tack för svaren. Vad kan ni rekommendera för olja i den då? Enligt OKQ8's sida så ska jag ha OKQ8 ATF Dexron III. |
|
|
En liten fråga bara angående de här med oljebytet i lådan. Vad jag fått höra så ska man ha rätt temperatur på oljan och så samt att man ska köra igenom växlarna innan man fyller på med mer olja. Är de helt fel? Eller bara jag som missuppfattat de hela? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.