AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.242

Backsensorn tjuter utan anledning.

BM
451
BMW 580
530D -09
Hej! Jag har en BMW 530 2001.

Bilen är manuell låda. och jag har en instrumenthus från en automatare. så jag beställde en BMW scanner och kodade om instrumenthuset till manuell. Efter jag gjorde det så tjuter det i backsensorn varje gång jag lägger i backen då det automatisk sätts igång. innan ingreppet så fungerade den klockrent. enda är att jag fick sätta igång PDC manuellt istället då.

Jag har kollat med BMW scannern och hittar inget fel. Enda jag gjorde där va att jag bockade för manuell låda. resten vågade jag inte pilla och ha sig. testade t o m restart på PDC.. men inget vidare.

Har tagit en bild på bmw scannerns skärm. Men vet ej hur man lägger upp en bild här.

Är det nån som råka veta var felet ligger??
Ladda upp här Länk - kopiera länken, klistra in här. :)
BM
451
BMW 580
530D -09
Tack!: Här är länken:

Länk

Kan nån ser om det är nåt som är på tok?? som jag borde bocka för eller ändra siffra?
BM
451
BMW 580
530D -09
Har testat med BMW scannern på allt nu. Inget funkar.
SÅ fort jag lägger växeln i backen så tjuter det. Jag menar om det är nån av sensorn som är paj borde den inte tjuta alls väl??

Alltså är det verkligen ingen som kan om mitt problem? PLease!! få huvudvärk snart av ljudet varje gång jag lägger i backen vilket är ganska ofta.
08
953
08976
535dX Touring -16
750i -06
Jeep Grand Cherokee -14
Jag har två trasiga och min tjuter direkt när jag lägger i backen. Lägg i backen, sätt örat nära var och en av sensorerna. Tickar de så funkar de (troligtvis) men om de är tysta så är de slut.
BM
451
BMW 580
530D -09
Ok det visste jag inte.. Jag ska testa det imorgon. Återkommer med resultatet. Tack!
BM
451
BMW 580
530D -09
Jag har nu testat lyssna på sensorerna. Alla tickar. Så vad kan det vara för fel?
08
953
08976
535dX Touring -16
750i -06
Jeep Grand Cherokee -14
Möjligt att någon av de är "påväg" att ge upp och lever på lånad tid. Bilen kanske känner av det och larmar således. Svårt att säga mer utan felkodsläsning tyvärr...
BM
451
BMW 580
530D -09
nej det är det att BMW scannern vissar inget fel på PDCn? Kan det vara säkringen tror?? Var ligger säkringen till backsensorerna? Och vilken nummer är det som är backsensorerna? Kan testa byta ut den och se.
BM
451
BMW 580
530D -09
Bytade ut en sensorn.. Funkar klockrent än så länge. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.