|
|
|
|---|---|
|
Hej! Som rubriken lyder så funkar inte mina angeleyes på vänster sida. Jag skaffade bilen i höstas (M3 E46 -03) och märkte först för några dagar sedan att jag hade angeleyes=) Har haft en varning länge att positionsljuset höger fram var trasigt. När jag igår började titta på det så visade det sig att en kabel var ur på höger sida. Jag satte tillbaka den och då lös mina angeleyes på höger sida. Men åter till problemet. Dom på vänster sida lyser inte och ingen varning inne i bilen som det var när dom på höger sida inte funkade. Är det ringarna som är trasiga eller kan det vara den lilla svarta boxen som kablarna är kopplade till på insidan lyktan? Jag vet ju inte var dessa är köpta heller. Dom vanliga positionsljusen är ju bortkopplade och jag ska besikta den 30/4 så jag måste få ordning på angeleyes:en på vänster sida. Tack på förhand! | |
|
CCFL eller led? Om ccfl då är jag nästan säker på att det är omvandlingsboxen som är paj. |
|
|
Jag har ingen aning faktiskt. Vad är ccfl? Var får jag tag på en ny omvandlingsbox? |
|
|
CCFL funkar på samma sätt som ett vanligt lysrör, med andra ord angeleyes ring är ett litet lysrör som behöver tändare/omvandlingsboxen. Om du har ccfl ringar så kan du ta boxen från höger sida och testa den på vänster sida. Men börja med att mäta spänningen först på den vänstra sidan. |
|
|
Okej, jag ska testa detta. Om det är omvandlingsboxen, var får jag tag i en sån? Finns det på t ex Mekonomen? |
|
| Kolla i stylingbutikerna så som xenongkungen.se | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.