|
|
|
|---|---|
| Jag undrar hur man smidigast/billigast löser Aux eller iPhonekoppling i en m6-06? | |
|
Gjorde detta på min M6:a för 2 år sedan. Trodde jag skulle spara deg på att endast köpa aux-modulen och montera de hela själv. Tyvärr så krävdes det massa nollställningar av datan mm ( sa dom i alla fall) Så jag fick bita i de sura och lämna in den till BMW. Kostade ca 3000kr om jag minns rätt. Säkert nån som klarar att lösa det själv, men inte jag |
|
| då blev du jävligt blåst! | |
| Blåst eller ej. Han är trots detta den enda som svarat på frågan även om tråden är visad 343 gånger:) | |
|
Mycket möjligt jag blev blåst, men de jag tyckte var mest skumt var att det enl BMW-Örebro tog 6 timmar för datorn att "nolla sig" eller vad de nu var den skulle göra för att få med AUX-input i menyn. Jag började som sagt med att köpa modulen löst och började ta isär på handsfacksidan. Instruktionerna som var bristfälliga avslutades med att man skulle koppla upp den mot dator och så få med de hela i bilens menyer. När jag såg de så ringde jag och undrade om de var något dom kunde hjälpa mig med efter jag monterat modulen själv. Fick till svar att dom har bara en prissättning och då dom inte kunde garantera min montering så var dom tvunga att kolla hela installationen (ta isär allt) så de blev ingen skillnad. Naturligtvis hade jag med dagens inte lika roliga privatekonomi sökt djupare i detta, men just då ville jag bara ha in AUX-modulen så jag kunde lyssna på spotyfi. Så de var den historien. :) |
|
|
Fortfarande blev du jävligt blåst, själv gick jag ner till min lokala bmw verkstad och gav dom reservdels numret till aux kabeln, 700 kr kostar den på bmw. Sen frågade jag dom hur mycket dom skulle ha då svarade dom runt 2000 kr, men då sa han på bmw att det löser du själv du som är så händig för vi har mycket att göra! Dock frågade jag bara för att se vad dom tar... Byta är jätte enkelt ta bort dom 2 listerna sitter bara med klips, sen har du 2 skruvar till fläkten över navigatorn ta ut den och lägg den på instrument panelen. Sen är det bara att dra ut navigatorn och lägga den i knät, aux kontakten finns inlindad i kabelhärvan till navigatorn. Koppla sen in telefonen och tryck på mode knappen så dyker aux upp sen montera allt iomvänd ordning och dra kabeln dit du vill ha den! |
|
|
Lite lustigt syn du har på att bli "jävligt blåst", framför allt när du själv talar om att de kostar ungefär de jag sa jag fick betala. Med ditt perspektiv så blir man väl också jävligt blåst när man handlar på systembolaget? Går ju att få tag på billigare. Eller käka en 3 rätters på sjömagasinet eller Sturehof är ju heller inge vidare prisvärt när man kan göra samma mat för en bråkdel av summan hemma.??? |
|
| sofresh, du jämför äpplen och päron. bilen i fråga har inte samma möjlighet att bara plugga in en aux-sladd | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.