|
|
|
|---|---|
| Heej hoppas någon kan hjälpa mig har ett problem med min bmw 523 ,2000 e39 aut. Den beter sig merkligt på låga varv väldigt ryckig och ojämt i motorgång, som om den inte riktigt vet om den ska vara igång eller stanna. Nu har det blivit värre på sistone stannar för jämnan riktigt bull specielt in i rundeller och rödljus när detta oroliga moment börjar. Sen ibland när den har stannat kan den vara väldigt svårstartad. Tacksam för alla hjälpande svar Calle. | |
|
Har du läst ut några felkoder? Man måste nästan börja i den ändan. Låter som det skulle kunna vara någon av kamaxelgivarna. Min bil: Länk |
|
| Ok får fixa någon som kan hjälpa mig med felkoder. | |
|
Låter som dom typiska symptomen på dålig vevaxelgivare. MVH David Öfverdahl |
|
| Hade samma fel på min e61a, då va det luftmassemätaren som spökade. Bytte den, sen funkade bilen galant igen! | |
| Kolla gummibälgen efter sprickor och tjuvluftsläckage. Spraya med startgas runt insugssidan med motorn på tomgång. Höjt varvtal indikerar läcka. Sedan kan du prova att dra ur kontakten till LMM och ta en provtur. Blir det bättre utan LMM kan man misstänka att den är boven. Därefter sedvanlig felkodssökning som nämns här tidigare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.