AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
4.391

Är det någon som använder sig av någon app för bilar?

Tänkte kolla om det finns några som använder sig av mobilappar som är riktade mot oss, bil intresserade? Själv hittade jag en app som jag tyckte var intressant, men det verkar inte finnas så många användare i Sverige till den. Är det bara jag som tycker att det är rätt coolt med sådana appar som t.ex tagmyride ?
Ri
4
Ridder
550i 2006
Sett mycket om Waze på sistone, många som laddar upp achivements på Facebook.

I appväg använder jag Torque Scan Pro med ODB II-Bluetoothläsare för att få ut lite felkoder och liknande.
Nja Waze är inte riktigt samma sak. Det är mer navigator än en app för bilintresserade. Kolla på den tagmyride appen så förstår du lite mer vad jag menar. Där går det t.ex. lägga upp sin bil och sedan taga olika grejor på bilen som t.ex fälgar eller vad du har för turbo i din bil, med andra ord obegränsat antal olika delar, typ.
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Waze
för navigation - Utan tvekan värd att ladda ner. Gratis, bra navigation, håll koll på polare som är på väg till samma destination och med realtids trafikuppdatering samt fartkameravarning.

GPS Essentials
för hastighet osv på bana, finns lite olika, men WAZE (ovan) har GPS hastighetsvisning för vardagstrafik. GPS essentials har logging när man vill ha ögonen på banan.

Tapatalk
för olika forum man vill besöka, dock inte autopower.

Mina Fordon
För att hålla reda på egna fordonen, samt kunna söka på regnummer på fordon man funderar över.

//Anders

Gud vad svårt det att förklara vad jag menar om inte ni själva sett hur appen ser ut. Sök på den. Den heter tagmyride, eller fan ta och ladda ner den, tar typ 2 minuter att göra det. Det är instagram liknande app fast bara om bilar ! Det går som jag sa tidigare att taga de grejorna som man har på sin bil. Och sådana appar tycker jag verkligen synd att inte flera använder sig av. Hur roligt som helst ju ! Om jag som ett ex.tittar på din bil och tycker att dina fälgar är så feta och jag vill också ha sådana så kan jag bara trycka på markering som du gjorde och se vad det är för märke på dom o.s.v.
Visa användare
360
tompathepilot
BMW 335i Touring M-sport -09
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost -15
Installerade just TagMyRide!
Rätt rolig app.
Visa användare
155
Arneby
F30 330e (plugin) 2016
F31 335ix Touring 2014
TagMyRide är den självklara appen för dig som verkligen gillar bilar och custom.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.